ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ש"ס יורקת אש: "בר-און הוא אוייב הילדים"

בש"ס ממשיכים לאיים לפרק את הקואליציה אם לא תאושר דרישתם להעלות את קצבאות הילדים. מרגי: נתנגד למינוי נציג העבודה ליו"ר ועדת הכספים. בר-און: "יש דרכים אחרות להילחם בעוני"

שר האוצר מתאכזר לחלשים. יעקב מרגי
שר האוצר מתאכזר לחלשים. יעקב מרגי

לקראת אישורו של סבב המינויים הצפוי בממשלה ובוועדות הכנסת, ש”ס מורידה את הכפפות ואומרת כי “שר האוצר הוא אויב הילדים‭.”‬ זאת מכיוון ששר האוצר רוני בר-און אינו מוכן להעלות את קצבאות הילדים ותוקף את דרישת ש”ס להעלותן. “אם נרגיש שהוועדה שבראשה עומד אלי ישי הגיעה למבוי סתום, נממש את איומינו לפרוש מהקואליציה‭,”‬ מתריעים בש”ס.

'מעריב' מדווח כי יו”ר סיעת ש”ס, ח”כ יעקב מרגי, אמר אתמול: “אם שר האוצר היה נלחם בעוני כמו שהוא נלחם בעניים, המצב היה טוב. צר לי ששר האוצר יורה ללא הבחנה, מדבר ללא בקרה ותוקף את ש”ס כאילו היתה אויב העם. אני מבקש להזכיר לשר האוצר כי הוא עצמו אמר, שיש כסף בקופת המדינה והוא אינו מחולק כראוי. האם כוונת שר האוצר היתה להמשיך ולתת יותר לחזקים ולהתאכזר לחלשים‭”?‬

מרגי הדגיש, כי ש”ס היא המפלגה היחידה בסבב המינויים הנוכחי שלא דורשת לעצמה תפקידים ומשרות. כל מאבקה הכלכלי הוא למען תוספת לקצבאות הילדים - ולזאת בר־און מתנגד. לעומת זאת, הוא לא משמיע קול נגד העלויות הנוספות של השרים החדשים אלי אפללו ורוחמה אברהם־בלילא - למרות שמ־דובר בכ־‭2.5‬ מיליון שקל בשנה. “כנראה, לדידו של שר האוצר שרים עדיפים על הילדים‭,”‬ מתרעם מרגי.

“צר לי ששר האוצר שם עצמו כאויב הילדים. לומר על קצבאות הילדים שהן קצבאות המנציחות תנאים של עוני, זה משפט שיכול להיאמר רק על־ידי מי שאינו מבין בעוני או שאינו מבין בילדים. ש”ס תילחם ותעשה כל שביכולתה למען קצבאות הילדים, ותתנגד למינוי של נציג מפלגת העבודה ליו”ר ועדת כספים בשל המלחמה האידאולוגית שהעבודה מנהלת נגד הקצבאות ונגד הילדים -מלחמה ששותף לה שר האוצר‭,”‬ איים מרגי.

הדברים נאמרו בהמשך למתקפה הנגדית של שר האוצר על ש”ס. שר האוצר אף טען אתמול כי “העלאת הקצבאות מחריפה את האבטלה ויש דרכים אחרות להילחם בעוני".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד