ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פשרה: הסדרה עצמית לתוכן גולשים – במקום חוק הטוקבקים

פשרה בחוק הטוקבקים: איגוד האינטרנט הישראלי הציג טיוטת הסכם, שתחייב בדיקה שיטתית של תוכן שמפורסם באתרי האינטרנט ונכתב בידי גולשים

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

יוזם הצעת "חוק הטוקבקים", ח"כ ישראל חסון הביע היום (ד) נכונות למשוך את הצעת החוק שלו, לאחר שהוצגה בפני ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת טיוטת הסכם להסדרה עצמית, שגובש על ידי איגוד האינטרנט הישראלי, בשיתוף אתרי התוכן הגדולים.

עוד הוצע בדיון, כי יוקם גוף ציבורי שיעקוב מעת לעת אחר פעילות ההסדרה העצמית של האתרים. עקרונות ההסדרה העצמית שהוצגו בפני הוועדה ייבחנו לעומקם בישיבה הבאה של הוועדה.

ההסדר מציע שהאתרים יבצעו הפרדה ברורה בין תוכן מערכתי של האתר לבין תוכן גולשים.

עוד נקבע, כי אתרי התוכן יפעלו למנוע פרסום תוכן שאינו ראוי לפרסום באופן חד משמעי - זאת באמצעות פיקוח על הטוקבקים ומתן אפשרות להגשת תלונות בגין תוכן פוגעני. עם זאת, אתרי התוכן לא יהיו אחראים מבחינה משפטית לתוכן גולשים, במידה שפעלו בתום לב כדי לחסום תוכן פוגעני ולהסירו, תוך היענות לכללים שהוצגו בהסכם.

עו"ד תמר קלהורה, נציגת משרד המשפטים, הביעה את מורת רוחה לנוכח ההסכם שגובש. "אתם יוצרים סיכון שיעלו לאינטרנט דברי עוולה ומנגד אתם דורשים חסינות משפטית. אין לזה אח ורע בעולם האמיתי", אמרה.

עו"ד חיים רביה, נציג איגוד האיונטרנט הישראלי, הציג בפני הועדה את טיוטת ההסדר שהתגבש. לדבריו, איגוד האינטרנט כינס את אתרי התוכן הגדולים בישראל, ביניהם וואלה!, קשת, רשת, NRG, YNET, תפוז ונענע10. על פי עו"ד רביה, לא לכל דבר ישנה הסכמה ולכן הטיוטה אינה סופית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד