י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אחרי 17 שנה: יהודייה ושמונת ילדיה נמלטו במבצע חשאי ממזרח ירושלים

נעמה, בת למשפחה דתית, חיה כמוסלמית משך שנים וגידלה שמונה ילדים תחת אימה. היא וילדיה חולצו אתמול לדירת מסתור במבצע נועז של 'יד לאחים'

צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

נעמה (שם בדוי) ושמונת ילדיה, החלו אתמול בשעה ארבע אחרי הצהריים מסע אל חיים חדשים. זאת, לאחר 17 שנה של חיים של פחד ואיומים. חלון ההזדמנויות לפעולת החילוץ היה קצר. בעלה המוסלמי של נעמה הוא אסיר פלילי השוהה בכלא ישראלי, אחיו שהה במעצר בית, ואח נוסף השתכנע לשתוק. 17 שנים היא חיה כערבייה לכל דבר, וגידלה שמונה ילדים ברובע המוסלמי בירושלים. אתמול, בעזרת ארגון "יד לאחים‭,"‬ היא חזרה לחייה הקודמים. עיתון 'מעריב' מביא את סיפור החילוץ.

נעמה, כיום בת ‭,40‬ גדלה ברמת הגולן בבית דתי יהודי. בגיל 20 חזרה בשאלה והסתכסכה עם הוריה, אז גם הכירה צעיר ערבי שהרעיף עליה מתנות ופינוקים. היא נישאה לו ועברה לגור איתו בסמטאות העיר העתיקה. מאז ילדה נעמה שמונה ילדים שגדלו כמוסלמים, עברה התעללות מצד בעת לה, והותירה את עברה היהודי מאחוריה.

לפני מספר חודשים יצר ישראל לייבנסון מארגון "יד לאחים" קשר עם נעמה, והציע לה לחזור ליהדות. "שלחתי אליה בחורה שחוותה אותו סיפור בדיוק והצליחה להשתקם, ואז היא השתכנעה‭,"‬ סיפר לייבנסון ל'מעריב'.

החילוץ החל סמוך לשעה שלוש וחצי בצהריים, אז נאספו עשרה צעירים מהארגון סמוך לשער יפו והתכוננו למשימה. בכניסה לבית חיכתה נעמה עם אחד מילדיה. הציוד המועט שלקחה נעמה לחייה החדשים נארז בכמה ארגזי קרטון שנישאו לכלי הרכב על ידי פעילי הארגון.

בנוסף לנעמה ולילדיה שהו בבית גם גיסה וגיסתה, וכן מספר אחיינים קטנים, שהתחבקו ארוכות עם המשפחה הנוטשת. ניסיון אחרון של הגיס למנוע בעדה לברוח, נהדף מיד על ידי לייבנסון. תוך רבע שעה עזבה השיירה את המקום והמשימה הוכתרה בהצלחה.

אחרי החילוץ המוצלח עברו נעמה והילדים לדירת מסתור, שם יחלו בחיים חדשים. "היא תצטרך ללמוד לחיות מחדש‭,"‬ מצביע לייבנסון על הקושי בצעד שבחרה נעמה. "היא תלמד להיות עצמאית, יש לנו אנת שיילוו אותה, ויעניקו להם חום ואהבה. הילדים לא מדברים עברית, לא עברו ברית מילה. לא נשאר אצלם כלום מהיהדות, חוץ מהנשמה‭."

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד