י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

משפטם של עצורי יפן ייפתח ביום ה'

בדרשה שנשא בליל שבת, התריע החיד"א וויס: "המצב חמור מאד, הבחורים העצורים עלולים להיאסר ל-10 שנים עם עבודות פרך או בצינוק". אחד מבכירי עורכי הדין היפניים ייצג את הבחורים החרדיים

החיד"א וויס בדרכו לפגישה עם דיפלומט יפני, לפני כחודשיים
החיד"א וויס בדרכו לפגישה עם דיפלומט יפני, לפני כחודשיים

"יהודים יקרים, רחמנים בני רחמנים, אנו זקוקים לתפילות", במשפט זה סיים הרב חיים יוסף דוד וויס את דרשתו אותה נשא בבית המדרש המרכזי בשכונת סאטמר בבני ברק. הדרשה נסובה על פרשיית עצורי יפן, בה עוסק רבות הרב וויס. השבוע ייפתח שלב הדיונים במשפטם של שלושת החרדים העצורים ביפן.

בצעד חריג עלה הרב (המכונה 'החיד"א'), ששהה בארץ, לבימת בית המדרש בליל שבת, ודיבר אודות מצבם העגום של שלושת הבחורים החרדיים העצורים ביפן. הבחורים, כזכור, נאשמים בהברחת סמים למדינה, הם נתפסו ונעצרו לפני כשלושה חודשים כשכליהם נמצאו כמויות גדולות של סמים אסורים. מדובר, כזכור, בבחורים חסידיים המשתייכים לחצרות החסידויות 'תולדות אברהם יצחק', סאטמר ו-ויז'ניץ מונסי.

מיד עם מעצרם בשדה התעופה נריטה שביפן, טענו הבחורים כי הם התבקשו להעביר עתיקות, וכי לא היה להם מושג על המוצרים הפליליים שהוחבאו באותם כלים. פרקליטם, עו"ד מרדכי ציבין, טען: "מדובר בתרגיל עוקץ, אליו נפלו הנערים הצעירים מתוך תמימות. הראיה לכך היא שהם סיפרו על העניין לחברים שלהם".

לדברי עו"ד ציבין, עוד כשהיו הצעירים בישראל פנה אדם כלשהו אליהם והציע לממן להם כרטיסי טיסה ושהייה באירופה תמורת 'משימה קטנה עבורו'. המפעיל מסר להם כי באמסטרדם ייפגש עמם בחור שימסור להם מזוודה עם עתיקות, אותה יצטרכו להעביר לאדם נוסף ביפן.

נכון לעכשיו, היפנים לא שוכנעו כי שלושת הצעירים אכן תמימים. ביום חמישי הקרוב, ייפתח שלב הדיונים במשפטם, והעסקנים הפועלים בנושא דואגים מאד. החיד"א וויס אמר בדרשתו, כי אם אכן יורשעו הצעירים בעבירה של הברחת סמים, הם צפויים לקבל עונש של כ-10 שנות מאסר שיכללו עבודות פרך או ישיבה בצינוק.

על צוות ההגנה במשפט הופקד עורך הדין היפני מאטסו טסוקו, שנחשב לאחד מהבכירים והיקרים מבין עורכי הדין ביפן. טסוקו ייצג בעבר את המחבל קוזו אוקמוטו שרצח בדם קר 28 יהודים בנמל התעופה בן-גוריון.

הציבור מתבקש להתפלל לשחרור הבחורים ולשלומם:

יואל בן מירל ריסא חוה.
יעקב יוסף בן רייזל.
יוסף בן יוטא רבקה.

קישורים:
החרדים העצורים ביפן שכרו את פרקליט המרצח
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד