ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אלי ישי: חובה לאשר את עסקת השבויים

הדו"ח שהעביר חיזבאללה על רון ארד הוגדר "לא מספק", ראשי השב"כ, המוסד ואמ"ן המליצו לדחותו. למרות זאת צפויה הממשלה לאשר היום סופית את עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה

ישיבת ממשלה (צילום ארכיון: לע"מ)
ישיבת ממשלה (צילום ארכיון: לע"מ)

למרות שהדו"ח על רון ארד הוגדר "לא מספק", מתכנסים היום (ג) שרי הממשלה לאישור אחרון של עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה. ההערכה היא כי העסקה תאושר, ובראש המתייצבים לימינה עומד יו"ר ש"ס ושר התמ"ת, אלי ישי.

עם כניסתו לישיבת הממשלה אמר ישי כי על ישראל להמשיך ולעשות מאמצים על מנת לברר מה עלה בגורלו של רון ארד, אך עם זאת יש לבצע את העסקה."אני סמוך ובטוח כי אם ניתן היה להשיב היום את רון, כל דורשי טובת החיילים גולדווסר ורגב לא היו מונעים את השבתו", אמר יו"ר ש"ס.

המידע שהעביר חיזבאללה על רון ארד, שמעבר לשתי תמונות חדשות לא הכיל הרבה, לא ימנע ככל הנראה את העסקה. זאת, על אף שוועדת ראשי השירותים הבטחוניים, בה חברים ראשי השב"כ (יובל דיסקין), המוסד (מאיר דגן) ואמ"ן (עמוס ידלין) התכנסה אמש לדון בדו"ח החיזבאללה והמליצה לדחותו ולעכב את ביצוע העסקה.

למרות הצהרת ראש הממשלה מאתמול, שאמר עם עלייתו למטוס בפריז, כי לא בטוח שהעסקה תאושר, בלבנון יודעים שהכל נחתם, ומתכוננים ל'חגיגות ניצחון' גדולות. על יד מעבר נאקורה (ראש הנקרה) הקימו פעילי החיזבאללה שער ניצחון גדול, ועליו תמונותיהם של רמטכ"ל החיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל לפני כמה חודשים, וסאמיר קונטאר, שאמור להשתחרר בעסקה.

עסקת החילופין, אם אכן תצא לפועל, תתבצע מחר (ד) במעבר ראש הנקרה, החל מהשעה 9:00 בבוקר. במסגרת העסקה, יוחזרו לישראל שני החיילים החטופים, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, ובתמורה יקבל החיזבאללה את קונטאר ועוד ארבעה מאנשיו שנשבו במלחמה האחרונה. בנוסף, יועברו לידי החיזבאללה גופות 199 לבנונים שהיו קבורים בבית הקברות לחללי אוייב על יד קיבוץ עמיעד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד