י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"sms ב'כשר'? לא יקום ולא יהיה!"

"גורמים עלומים דאגו שבקשה לדיון של 'מירס' תהפוך למשהו שכאילו יוצא לדרך", כך אומר ל'בחדרי חרדים' גורם המקורב ל'ועדת הרבנים לענייני תקשורת'. והוא קובע נחרצות: "המדיניות לא תשתנה"

לא יקום ולא יהיה (צילום אילוסטרציה)
לא יקום ולא יהיה (צילום אילוסטרציה)

"מדובר בעורבא פרח. היו בסך הכל דיבורים בעלמא, זה לא יקרה", כך אומר היום (ג) ל'בחדרי חרדים' גורם המקורב ל'ועדת הרבנים לענייני תקשורת'. לדבריו, החברות הסלולריות מנסות כל הזמן לבדוק אופציות כאלו ואחרות, אך "עצם עלייתם לדיון על השולחן, לא אומר שיש משהו בדרך". הדברים נאמרו בתגובה לחשיפת 'בחדרי חרדים' על קיומם של מגעים לפתיחת שירות sms בטלפונים ה'כשרים'.

לדברי הגורם, מדובר בבקשה שגרתית לדיון אותה הגישה חברת 'מירס' לועדת הרבנים, כמו בקשות רבות שהוגשו על ידי חברות אחרות בשנה האחרונה. לטענתו, "גורמים עלומים דאגו שבקשה לדיון של 'מירס' תהפוך למשהו שכאילו 'אוטוטו' יוצא לדרך",

הגורם הבהיר, כי למיטב ידיעתו אין לועדת הרבנים כל כוונה לאשר תכנית מסוג זה. "כל המאבק נגד המכשירים הכשרים היה על רקע ה-sms, שכילה כל חלקה טובה. הרבנים לא יאשרו דבר כזה לעולם. אין כל שינוי במדיניות.

"בזמנו, בתחילת פרויקט הסלולר הכשר, התקבלו בקשות מחרשים לפתוח להם שירות הודעות כתובות במכשיר הכשר, כיוון שזו הדרך היחידה שלהם לתקשר עם העולם. הלכנו באותו יום לגרי"ש אלישיב, לגראי"ל שטינמן, לאדמו"ר מבעלז ולגר"ש וואזנר, שאסרו לפתוח להם sms בכל תוקף. הרב וואזנר הכריע שהחרשים שחייבים יקנו מכשירים רגילים".

"יתרה מזאת", הוסיף האיש "יש כיום בשוק 250 אלף מכשירים כשרים. לו יצויר שאכן תוכנית כזו תצא לדרך, האם החברות הסלולאריות יחליפו למנויים את המכשירים שרכשו? הרי המכשירים לא תומכים בהודעות כתובות". והוא קובע: "גם במתכונת של 'אס-אמ-אסים' שיפעלו רק בתוך הקומה הכשרה, אין כל סיכוי שזה יתקבל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד