ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

'בן חמש למקרא' ב'עץ חיים' • גלריה

השבוע התקיימו מסיבות חומש בשלושה תלמודי תורה של 'עץ חיים' – בירושלים וביתר. בני המשפחות שמעו את הפסוקים מפי הילדים, והסבים מחו דמעה

'בן חמש למקרא' ב'עץ חיים' • גלריה

העוללים הרכים ישבו על בימה מוגבהת בסדר מופתי. באולם הושלך הס. שורות שורות של עשרות תינוקות של בית רבן פתחו בשירה שקידמה את פניהם של ההורים המאושרים ובני המשפחות. 'שאו שערים ראשיכם...פיזמו הזאטוטים והנוכחים התקשו להסתיר את התרגשותם – כך נפתחו שתי המסיבות לחגיגת תחילת לימוד החומש של ילדי תלמודי התורה "עץ חיים" 'מרכז' ו'גבעת שאול' בירושלים ובביתר עילית.

המסיבות הונחו על ידי המפקחים החשובים הרב מנחם זייבלד, הרב יעקב גינזבורג בירושלים והרב יוסף חזן בביתר. הילדים, מאירי הפנים, החלו לומר את הפסוקים הראשונים בחייהם בחומש 'ויקרא'. כך, באידיש. פסוק אחר פסוק. הסבים והסבתות, בהם רבים מבני הישוב הישן, מחו דמעה סוררת והמחנכים לא הסתירו את שביעות רצונם. הטקס שבו חוגגים ב'עץ חיים' את מסיבת החומש החל. בתום השמעת הפסוקים קיבלו הילדים חומשים מהודרים ומיני מתיקה כאשר מקהלה מילדי הת"ת מלווים בשירה.


ההורים הניפו את הילדים המאושרים על כתפיהם והשמחה גאתה. כך במשך דקות ארוכות רקדו ההורים הסבים הילדים והמחנכים, משפחת בני 'עץ חיים' המתנהל עד היום באותה מתכונת מאז נוסד. את פניהם של המשתתפים קידמו בברכה ראש מוסדות 'עץ חיים', רבי ניסן אהרון טקוצ'ינסקי וחברי הנהלת המוסדות, הרב צבי אריה טוקצינסקי, משגיח רוחני בישיבת 'עץ חיים". הרב נתנאל לינדר. הרב יוסף טקוצ'ינסקי חברי הנהלת 'עץ חיים' והרב דן פריימן.

הרב טקוצ'ינסקי, שאחד מניניו חגג את מסיבת החומש, ריתק את הקהל בנאומו ואמר כי הוא שמח להשתתף בשמחה שבה חוגגים את טוהר החינוך, על פי דרך הלימוד המסור מדורי דורות, ללא סטיות מאז היווסדה ע"י רבה של ירושלים מרן רבי שמואל סלנט זצ"ל. החינוך שהוכיח את גידולם וצמיחתם במשך השנים הרבות מאז היווסדם דורות רבים של גדולי ישראל, רבנים וראשי ישיבות. העומדים על מדין בארץ ובתפוצות.

המפקח רצילום: המפקח ר
המפקח ר' מנחם זייבלד נושא דברים

הרב לייב'ל מינצברג, ראש ישיבת המתמידים שהגיע לטקס בביתר עילית כסב לנינו בן החמש אמר בדברי ברכתו כי הינו חייב הכרת הטוב ל מוסדות 'עץ חיים' שאת הלימוד הנפלא בהם הוא עדיין זוכר, ונרגש להשתתף בשמחת נינו הממשיך להתחנך במוסד הקדוש, הגר"ל מינצברג איחל לראשי המוסדות ולכל המשתתפים המשך התפתחות המוסדות הקדושים ונחת דקדושה מכל יוצאי חלציהם.

כמו כן נשאו דברי ברכה רב שכונת הגפן בביתר עילית, רבי שמואל ברזובסקי וראש עיריית ביתר עילית, הרב מאיר רובינשטיין
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד