י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גרמניה נגד השחיטה היהודית

כעס רב בקהילה היהודית בגרמניה לאור קריאת המשרד לענייני וטרינרים במדינה, לעגן בחוק את האיסור לבצע שחיטה ללא הלם חשמלי • מזכ"ל מרכז רבני אירופה: "זוהי פגיעה קשה בחופש הדת"

גרמניה נגד השחיטה היהודית
col

מרכז רבני אירופה, המאגד בתוכו רבנים וקהילות יהודיות מכל רחבי אירופה, יוצא במתקפה חריפה אל מול הביקורת שנשמעה לאחרונה מצד גורמי ממשל בגרמניה נגד השחיטה היהודית.

המתקפה באה בעקבות דבריו של ארנסט ברייטלינג, נשיא המשרד לענייני וטרינרטים בגרמניה, ברשת הרדיו הציבורית, אשר קרא לשחיטה הכשרה ולשחיטה המוסלמית "אכזריות לבעלי חיים".

הגוף המדובר תבע תיקון לחוק בנושא כדי לשים סוף לקצבים אשר הורשו לשחוט 500,000 בהמות השנה, ללא הלם חשמלי.

להתנגדות של גופים יהודים ומוסלמים למהלך, הצטרף גם שר החקלאות של גרמניה, מר הורסט סיהופר. "פוליטיקאים לא יכולים להתעלם מחופש הפולחן והדת", אומר סיהופר. זאת על סמך העובדה שהחוקה של גרמניה מבטיחה את זכותם של מיעוטים לחיות לפי אמונתם באם הם שומרים על החוק המדינה, כמו גם את זכותם לבחור בחופשיות את מקצועם ומסחרם.

מזכ"ל מרכז רבני אירופה, הרב מנחם מרגולין, אומר: "מגורמים רשמיים בגרמניה היינו מצפים לרגישות יתר בנושאים אשר בליבה של היהדות. העובדה כי הטענה המדוברת אופיינית מאוד בחוגים אנטישמיים ונעשה בה שימוש רב ככלי ניגוח ביהודים במהלך ההסטוריה, הופכת את העניין לחמור שבעתיים".

ב-1995 פסק בית המשפט החוקתי במדינה כי על פי האיסלם אין חובה לשחוט בשחיטה דתית, מה שהפך את השחיטה היהודית הכשרה ואת שחיטת ה'חלאל' המוסלמית לבלתי חוקיות.

אך ב-2002, עוגנה מחדש בחוק הזכות לשחוט בהמות ללא הלם חשמלי קודם, וזאת בפסק דין תקדימי בעניינו של קצב מוסלמי.

במרכז רבני אירופה אומרים כי יעשו הכל כדי שהשחיטה במדינה תמשך כרגיל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד