י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"החרדים - כ-30% ממשתמשי התחבורה הציבורית"

מנכ"ל סופרבוס, אלי בליליוס: "כנותני שירות, זה מחייב אותנו להקשיב לו ולהשתפר בהתמדה". ועוד: "מחסור של כאלף נהגי אוטובוסים גורם לשיבוש שירותי התחבורה הציבורית בישראל"

אלי בליליוס
אלי בליליוס

אלי בליליוס, מנכ"ל סופרבוס, אומר כי מחסור של כאלף נהגי אוטובוסים בישראל גורם לשיבוש שירותי התחבורה הציבורית בישראל. "ברוב המקרים חברת התחבורה הציבורית מתמהמהת בהוצאת נסיעה לא משום שאין ברשותה אוטובוס, אלא עקב המחסור החמור בנהגים. על הגורמים הממשלתיים לעודד הכשרה של נהגים מקצועיים כדי להתגבר על המצוקה ההולכת וגוברת".

את הדברים אמר בליליוס במושב מיוחד שעסק בנושא "תחבורה ציבורית ואיכות חיים" במסגרת כנס 'חרדים לסביבה' שהתקיים בירושלים.

סופרבוס פנתה באחרונה בקמפיין למגזר החרדי, במטרה לגייס ולהכשיר נהגים מקרב ציבור זה. בליליוס הוסיף, כי הציבור החרדי מהווה נתח של כ-30% מקרב משתמשי התחבורה הציבורית בישראל, ויש להוריד בפניו, בפורום הזה, את הכובע ולהודות לו על תרומתו להגנה על הסביבה לנוכח העדפתו לשימוש בתחבורה הציבורית. "זה מחייב גם אותנו כנותני שירות, להקשיב לציבור החרדי ולצרכיו ולהשתפר בהתמדה", אמר בליליוס.

במסגרת דיוני הכנס, הצביע בליליוס על מצוקה שורשית הקיימת בתחבורה הציבורית בישראל היוצרת בעיית שרשרת, כאשר אין רכבת קלה ובמקביל תשתית הרכבת הקיימת אינה מפותחת וכן אין שילוב בין המפעילים השונים. כתוצאה מכך נפגעת היעילות ויחד עימה האמון בין המפעילים לציבור הנוסעים. השרשרת הזאת מונעת מהציבור לוותר על רכבו הפרטי ולהשתמש בתחבורה הציבורית.

הרב יהודה גנוט, יו"ר ארגון חרדים לסביבה אמר, כי יש להוביל קו חינוכי בקרב הציבור, לעבור לשימוש בתחבורה ציבורית ובמקביל להימנע משירות מדלת לדלת, זאת כדי להוריד מעומס על הכבישים בתוככי השכונות, דבר המגביר את זיהום האוויר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד