י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'הצופה': כדאי להיזהר מהחרדים

מאמר המתפרסם ב'הצופה', תוקף את החרדים וקובע: "החרדים נמצאים על הגל והם תוקפים אותנו עוד ועוד בלי הרפיה, ממש גל אחר גל. כדאי לנו להיזהר ולהירתע מהחרדים, שעוד יפליאו בנו את מכותיהם"

להיזהר מהחרדים. הצופה (צילום ארכיון)
להיזהר מהחרדים. הצופה (צילום ארכיון)

עיתון 'הצופה' מפרסם מאמר, פרי עטו של דוד פישר, בוגר ישיבת פתח תקוה וסטודנט באוניברסיטה העברית. וכך הוא כותב:

המכה שספגנו בעניין הגיור, בצירוף הדחתו של הרב חיים דרוקמן מראשות המנהל לגיור בידי ראש הממשלה בתואנות של גיל, כואבת וחמורה. החרדים נמצאים על הגל והם תוקפים אותנו עוד ועוד בלי הרפיה, ממש גל אחר גל.

מתקפה זו עומדת כנגד עיקר עמדתה של הציונות הדתית שביטא הרב דרוקמן, הקוראת לשמור על אחדותו של עם ישראל. לכן, אגב, הם הובילו להדחתו. החרדים הליטאיים שולטים ברבנות הראשית דרך שליחם, הרב מצגר (שגם עליו שמענו כבר דברים לא ממש מרנינים) ומשם הם מקדמים כל מהלך להריסת המפעל הדתי לאומי. אולם למציאות זו הגענו לא רק בגלל הרב מצגר והליטאיים, אלא גם בגלל התמיכה של ש"ס ברב מצגר, שנבעה מהשטויות שלנו בבחירות לרבנות הראשית ב-2003.

לקריאת הבחירות לרבנות הראשית ב-2003 סיכמו הדתיים לאומיים עם ש"ס, על תמיכה הדדית במועמדים של כל סיעה: הרב יעקב אריאל כמועמד האשכנזי מטעם המפד"ל והרב עמאר כמעומד הספרדי מטעם ש"ס. זה היה הסיכום שאליו הגיעו הדתיים לאומיים וש"ס, שאמורה הייתה להוביל לבחירת רב ראשי אשכנזי דתי- לאומי, ורב ראשי ספרדי מש"ס. אלא שאז בגדו הדתיים לאומיים. הרב מרדכי אליהו הי"ו לחץ על המפד"ל להציב את בנו הרב שמואל אליהו כמועמד לרב ראשי ספרדי.

המחלוקת בין הרב מרדכי אליהו לרב עובדיה יוסף ארוכת שנים, וקשורה למחלוקת בין הרב עובדיה יוסף לרבו של הרב מרדכי אליהו, הרב יצחק ניסים. בסיטואציה הפוליטית הנוכחית של 2003 זו הייתה שטות פוליטית. למפד"ל לא היה את העוצמה להריץ מועמד באופן עצמאי. מאז עליית ש"ס נחלשה המפד"ל, ובפיצולים פוליטיים ובנטישת קולות איבדה מכוחה. אך המפד"ל המשיכה לחיות בחלומות עבר על תקופה אחרת, בה ניצבה בשיא כוחה במרכז המפה הפוליטית. לאף מנהיג במפד"ל לא עמד הכוח להבהיר לרב אליהו את חוסר התוחלת בתביעה שכזו. כך נגררה המפד"ל להריץ מועמד ספרדי. המפד"ל חשבה שש"ס תמשיך לתמוך ברב אריאל כמועמד אשכנזי, בזמן שהיא מריצה מעומד ספרדי נגדי, אך הסתבר לה שאם היא זונחת את הברית הפוליטית, גם ש"ס יכולה לזנוח אותה.

בתגובה ש"ס זרקה את המפד"ל וחברה לאגודת ישראל ולרב אלישיב, שהציב את הרב מצגר כמועמד אשכנזי. הרב מצגר והרב עמאר נבחרו, והמפד"ל איבדה את הרבנות הראשית לחרדים ולש"ס.

אולם לא רק את הרבנות הראשית איבדה המפד"ל, אלא גם את הכבוד. השטות של הבגידה בש"ס הובילה לחוסר אמון במפד"ל. המפד"ל איבדה את האמון בה. אנשי המפד"ל הוכחו כאנשים חסרי עמוד שדרה שאינם מסוגלים לעמוד מאחורי המילה שלהם. המפד"ל הוכחה כמפלגה בלי כוח ובלי יושר. את המכה הסופית הנחית אלי ישי לאחרונה כשהודיע בראיון לרדיו 'קול חי' כי המפד"ל הפכה לרפורמית. בתגובה לשאלתו של המראיין הבהיר ישי שכוונתו לפוליטיקאים, לא לרבנים.

על מי שאינו עומד במילתו אי אפשר לסמוך, על מי שמילתו אינה מילה ניתן לומר כל דבר, ניתן גם לומר שהוא "רפורמי". הדתיים לאומיים עסוקים עכשיו בדיבורים על איחוד והתלכדות, אבל מה שאנו זקוקים לו קודם כל זה אנשים שמילתם זו מילה, שהן שלהם הן, ושלאו שלהם לאו, שלא מתכופפים ולא מפחדים. רק אנשים כאלה יחזירו את הכבוד לציבור הדתי לאומי.רק אנשים כאלה יוכלו לחלץ אותנו מהפינה שנקלענו אליה ולהחזיר אותנו לשיח הפוליטי. אם לא כן, כדאי לנו להיזהר ולהירתע מהחרדים, שעוד יפליאו בנו את מכותיהם אם לא נתאושש.

קישורים:
מקור: הצופה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד