י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הפור נפל: מאיר לראשות העיר, פולק לכנסת

בשיחות פנימיות אומרים אנשי 'שלומי אמונים': ההחלטה נפלה, מאיר פרוש ירוץ לראשות עיריית ירושלים • אם ייבחר, ימלא יהושע פולק את מקומו בכנסת • חלום או מציאות? • כל הפרטים

מאיר פרוש, ראש העיר הבא? (צילום: col)
מאיר פרוש, ראש העיר הבא? (צילום: col)

מבחינתו של ח"כ מאיר פרוש עצמו, לו רק היה יכול, היה מתפטר מהכנסת כבר היום ומחדד ציפורניים לקראת הקרב הגדול מכולם – המערכה על ראשות העיר, שמתחילה כעת, ותגיע להכרעה בי"ג בחשוון תשס"ט. כיוון שהחיים קצת יותר מסובכים, נאלץ מאיר לסבול את כורסת עור-הצבי לעוד ארבעה חודשים לפחות.

משיחות עם כמה גורמים (בכירים, כמובן) מתוך תנועת משפחת פרוש, 'שלומי אמונים', עולה כי מנוי וגמור במשפחה המורחבת להציג את מועמדותו של מאיר פרוש לראשות עיריית ירושלים, ויהי מה. הם סבורים שלמרות כל ההתנגדויות, הקולות והחריקות שנשמעים בתקופה האחרונה – בסופו של יום, וזה מה שקובע, יקבל מאיר את מפתחות הלשכה המהודרת המשקיפה על ירושלים מכיכר ספרא.

בפני מאיר פרוש עומדות שתי אפשרויות: האחת, להציג את מועמדותו לראשות העיר במסגרת חיצונית מרשימת 'יהדות התורה' למועצה. הרווח: אם אכן ייבחר, המפלגה מרוויחה מקום נוסף בעירייה. אם לא ייבחר, יוכל להמשיך ולכהן בכנסת. האפשרות השנייה: להציג את מועמדותו במסגרת רשימת 'יהדות התורה', ואז הוא מוכרח להתפטר מהכנסת עוד לפני הבחירות.

דור רביעי. הרב מנחם, מאיר ושרוליק פרושצילום: דור רביעי. הרב מנחם, מאיר ושרוליק פרוש
דור רביעי. הרב מנחם, מאיר ושרוליק פרוש

בהתחשב בכך שמן הסתם יבחרו בני המשפחה ללכת על האופציה הראשונה, התסריט יעבוד כדלהלן: בסוף החודש, במסגרת הרוטציה מתפטר ח"כ יעקב כהן, היושב על משבצת בעלז, מהכנסת. במקומו ייכנס נציג 'דגל התורה', חבר מועצת עיריית ירושלים בהווה, אורי מקלב.

במידה ואכן ייבחר פרוש לראשות העיר, הוא מתפטר אוטומטית מהכנסת יום לאחר הבחירות ובמקומו נכנס מס' 8 ביהדות התורה – חבר מועצת העירייה, יהושע פולק. ב'שלומי אמונים' מאמינים באמת ובתמים שהדבר אכן יקרה, ועל אף חוסר ההתלהבות בחוגים מסוימים מהרעיון שפרוש יישב על כיסאו של לופוליאנסקי, הרי שברגע האחרון, ומחוסר ברירה, ילכו כולם להצביע כאיש אחד בעבור מועמדותו של פרוש. בבחינת הרע במיעוטו.

אלא שבשלומי אמונים לא לוקחים בחשבון נתון אחד. קיימת הערכה, שאנו מעדיפים שלא להאמין לה, כי במקומות מסוימים הטינה כלפי פרוש היא כה גדולה, עד שתינתן העדפה למועמד אחר, ויהא זה ניר ברקת או ארקדי גיידאמק, ובלבד שלא לראות את שנוא נפשם מקבל את המשרה הבכירה.

יתפוס עמדה בכנסת. יהושע פולקצילום: יתפוס עמדה בכנסת. יהושע פולק
יתפוס עמדה בכנסת. יהושע פולק

נתון נוסף, ומעניין לא פחות, קשור ליהושע פולק. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בקרב החוגים היושבים ברחוב פרס, קיים רצון עז לראות עוד אחד מבני המשפחה בכנסת. מדובר בישראל (שרוליק) פרוש, זה שבתקופה האחרונה דובר בו נכבדות, כמו הפרסומים אודות הכוונה להריצו בעיר אלעד.

בתקופה האחרונה נשמעות תלונות רבות בקרב אנשי שלומי אמונים בכל הקשור למעמדו של יהושע פולק. "מבלי לזלזל ביכולתו המקצועית והביצועית", אומר לנו אחד מהם, "הוא לא מייצג אף אחד, אין לו כוח משמעותי מאחוריו, ואין כל סיבה שדווקא הוא יזכה בפרוסת העוגה השמנה של חברות בכנסת".

על אף שהדבר נראה כלקוח מהדמיון, לו היה זה תלוי בבני המשפחה בלבד, הרי ששרוליק היה הופך לנציגה של שלומי אמונים בכנסת, זאת כמובן במידה ואביו ייבחר לראשות העיר. אלא שהדברים אינם תלויים בהם, ומועדי הבחירות לא נוטים לטובתם. שהרי אם אכן ייכנס פולק במקומו של פרוש לכנסת, לא יימצא הגבר שיעז להזיזו ממקומו.

ועל אף כל זאת, רצונם של בני המשפחה בסופו של יום מתורגם למעשים. וכיוון ששרוליק סומן כ'ממשיך' הבלתי מעורער בשושלת, אז אם לא נראה אותו בכנסת הבאה, יהא זה מן הסתם בזו שתבוא אחריה. וכי מי חשב לפני שתי קדנציות, שמאיר פרוש הצעיר, יעמוד בראשות סיעת אגודת ישראל ובמקום הראשון לכנסת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד