י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ברוורמן ימונה לכספים; ש"ס רותחת

ועדת הכנסת אישרה את מינויו של ח"כ אבישי ברוורמן לראשות ועדת הכספים. ש"ס זועמת, והיו"ר אלי ישי מצהיר: "רואים את עצמנו משוחררים מכל משמעת קואליציונית". המינוי יובא לאישור סופי בועדת הכספים

שוב מאיים. אלי ישי
שוב מאיים. אלי ישי

ועדת הכנסת אישרה היום (ב) ברוב קולות את מינויו של ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) לתפקיד יו"ר ועדת הכספים. ברוורמן יחליף את ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתינו), שהחליף בזמנו את ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה). אישורו הסופי של ברוורמן טעון את אישורה של ועדת הכספים.

יו"ר ש"ס אלי ישי אמר לפני ההצבעה: "אם תאשר הקואליציה את מינוי ברוורמן לתפקיד יו"ר ועדת הכספים בניגוד לעמדת ש"ס - זו תהיי שבירת מוסכמות וש"ס תראה עצמה משוחררת ממשמעת קואליציוניות".

יו"ר הקואליציה, ח"כ יואל חסון (קדימה), אמר לאחר ההצבעה: "אנחנו רואים את ש"ס כשותפה לקואליציה, ולא נוותר על זה כל כך מהר. אם יש להם דרישות קואליציוניות נשמח לשמוע אותן ולראות מה ניתן לעשות".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יעקב מרגי, אמר הבוקר, במהלך הדיון הראשון בנושא: "אני מנסה להבין מה דוחף אותם להתאבדות הזו. אין כאן איזון, אין חלוקה ואין היגיון. יש פה מעשה לא הוגן ולא ישר של הקואליציה. אני לא רוצה לאיים, אבל אני רוצה להכין אתכם נפשית: יהיו הרבה הצעות לשנות הרבה ראשי ועדות בזמן הקרוב".

חבר ועדת הכנסת, הח"כ (הצבעוני כתמיד) משה שרוני (גמלאים) אמר במהלך הדיון: "זה יום עצוב לוועדת הכנסת. זו בושה וחרפה.. צריכים לדחות את הבקשה ולעשות 'פריש מיש' בכל הוועדות".

בשבוע הבא יובא דבר מינויו של ברוורמן לאישור סופי בועדת הכספים, שם יוכרע סופית האם יוחלף היו"ר. בקואליציה מקווים להשיג את הרוב הדרוש, בעוד בש"ס מבטיחים לעשות "צרות צרורות" ולהפיל את המינוי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד