י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בית הדין של 'קרן השביעית' התכנס בבית הגר"נ קרליץ

נציגי הנהלת קרן השביעית הציגו בפני בית הדין את הדו"חות הכספיים ובהם פרוט מילוני השקלים שחולקו כסיוע ותמיכה לחקלאים שומרי השמיטה

בית הדין של 'קרן השביעית' התכנס בבית הגר"נ קרליץ
קרליץ

כינוס בית הדין המיוחד של "קרן השביעית" נערך אתמול (ג) בבית הגר"נ קרליץ, בהשתתפות הנהלת "קרן השביעית". בפני בית הדין הוצגו הדו"חות הכספיים של היקף הסיוע לחקלאים שומרי שביעית ברחבי הארץ, ונידונו סוגיות ספציפיות של בקשות חקלאים מרחבי הארץ.

חברי הנהלת "קרן השביעית" הציגו בפני בית הדין דו"ח מפורט, ובו הסכומים המדויקים של כספי הסיוע שניתנו לכל חקלאי שומר שמיטה, וכן הוצגה תחזית לסיוע נוסף שיזדקק כל חקלאי. יצוין, כי היקף הסיוע של "קרן השביעית" עומד על מיליוני שקלים ומחזיקים כלכלית באופן הפשוט ביותר משפחות רבות של חקלאים שומרי שביעית.

כמו כן, בית הדין נדרש לקביעת קריטריונים לגבי מקרים מסוימים. כגון, חקלאים שלא זרעו לפני שביעית וממילא לא גדל להם, או אלה שמפקירים את שדותיהם ולא עשו 'אוצר בי"ד' ועוד. בית הדין התייחס בכובד ראש לסוגיות הללו ופסק כיצד לנהוג.

במקרה אחר נידונה בקשה של חקלאי המגדל זיתים דרך אגב ולא כעיקר פרנסתו, עם זאת הוא נדרש להשקות את השדות וההשקיה עולה ממון רב. בכל המקרים כגון דא התווה בית הדין קו מנחה, שכספי הסיוע של "קרן השביעית" נועדו להחזקה המינימאלית-סוציאלית של החקלאי, ללא קשר לכמות ההכנסה שאבדה לו. כלומר, אמת המידה של הסיוע נקבעת, לא לפי כמה שהחקלאי מפסיד אלא כמה הוא זקוק בשביל להתקיים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד