ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בפעם השלישית: חובש כיפה חיסל את המחבל

יעקב עשהאל, תושב סוסיא בן 53 הוא שחיסל את המחבל, רסאן אבו-טיר, בפיגוע שהיה היום בירושלים. "עשיתי מה שצריך לעשות", אמר. בתו: "כשלא משדרים עוצמה זקוקים לאמצעי הגנה" • וידאו

יקי עשאהל, שניות לאחר חיסול המחבל (צילום: מתוך ערוץ 10)
יקי עשאהל, שניות לאחר חיסול המחבל (צילום: מתוך ערוץ 10)



כמו בפיגוע ב'מרכז הרב', וכמו בפיגוע הטרקטור הקודם, גם הפעם, אזרח חובש כיפה הוא שהרג את המחבל בפיגוע הדריסה שהתרחש היום (ג) ברח' המלך דוד בירושלים. יעקב עשהאל, תושב ההתנחלות סוסיא בן 53, ראה את הטרקטור משתולל ופוגע באנשים, יצא מרכבו, טיפס על הטרקטור עם נשק שלוף וחיסל את המחבל.

'דחפור הדמים 2' • תמונות מהשטח

קווי הדמיון לפיגועים הקודמים לא מסתיימים בזאת. ב'מרכז הרב' וברחוב יפו המחבלים שהועסקו אצל יהודים במרכז העיר, וכך גם הפעם, המחבל הנתעב, רסאן אבו-טיר בן 22, הוא תושב היישוב אום טובא שבמזרח ירושלים. כקודמיו, הוא הועסק על ידי יהודים.



חיסול המחבל (באדיבות 'ישע-ניוז')

קשר נוסף, ומדהים, בין שלושת הפיגועים הרצחניים: יעקב עשהאל, מורה במקצועו, לימד תנ"ך את החייל משה פלסר, שחיסל את המחבל בפיגוע הטרקטור ברח' יפו. משה פלסר, כזכור, הוא גיסו של סרן דוד שפירא, שחיסל את המחבל בטבח בתלמידי הישיבה בפיגוע ב'מרכז הרב'. שלושת מחסלי המחבלים – חובשי כיפות.

רגע חיסול המחבל (צילום: מתוך ערוץ 10)צילום: רגע חיסול המחבל (צילום: מתוך ערוץ 10)
רגע חיסול המחבל (צילום: מתוך ערוץ 10)



עשהאל הוא מ"פ במילואים, אב לשמונה וסב לשישה, ועובד לפרנסתו כמורה וחקלאי. לאחר הפיגוע סיפרה אשתו, צופית, לאתר 'וואלה': "יקי אמר לי שהוא נסע ברכב כאשר לפתע הוא ראה טרקטור קטן מתחיל לדרוס מכוניות. הוא אמר לי: 'שמתי ברקס, קלטתי תוך שניות מה קורה, הוצאתי את האקדח האישי ויריתי במחבל. עשיתי מה שצריך לעשות'".

הרעיה הוסיפה: "בשבילי הוא תמיד היה גיבור. חקלאים הם תמיד גיבורים. הוא אדם נפלא, בן לניצולי שואה, שתמיד רצה להיות גאה בארץ ובעם שלו. צריך שיהיו עוד יהודים כמוהו. אחרי אלפיים שנה הגיע הזמן שנזקוף קומה כעם".

תא הנהג מנוקב מכדורים (צילום: מתוך ערוץ 10)צילום: תא הנהג מנוקב מכדורים (צילום: מתוך ערוץ 10)
תא הנהג מנוקב מכדורים (צילום: מתוך ערוץ 10)



בתו של עשאהל, איילת רקנאטי, סיפרה לאתר ynet: "יש לו תושייה, הוא היה איש צבא בתפקידי קצונה ביחידות קרביות - שריון. הוא מורה לתנ"ך וחקלאי אבל למד ג'ודו כל החיים. הוא איש יהודי ארץ ישראלי - משלב תורה, עבודה ודרך ארץ בעוצמה רבה.

"אבא קולט דברים מהר, יש לו טביעת עין טובה לבני אדם וכנראה שקלט את הסיטואציה מהר. הוא תמיד מסתובב עם נשק. מאז שאני זוכרת אותו לכל מקום הוא הולך עם אקדח. היום צריך את האקדח בכל מקום - בסוסיא, בירושלים, בחדרה ובתל-אביב. כל עוד לא משדרים עוצמה תמיד נצטרך אמצעי הגנה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד