כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

מאיר גורביץ' בצרות: נדרש לשלם מיליונים

קיבל דרישה לתשלום 3.2 מיליון שקל. דרישה זו מצטרפת לדרישת מס הכנסה מתחילת השנה לתשלום של יותר מ־310 מיליון שקל. מניית ארזים איבדה 85% מערכה מאז תחילת השנה

מכה נוספת.  מאיר גורביץ'
מכה נוספת. מאיר גורביץ'

הצרות לא עוזבות את חברת ארזים: חברת הנדל"ן שבשליטת מאיר גורביץ', חתנו של הזמר ר' מרדכי בן דוד-ורדיגר, קיבלה בשבוע החולף ממס הכנסה דרישה לתשלום שומת מס בהיקף ‭3.2‬ מיליון שקל על פעילותה בשנים 2003־‭.2007‬ כך מדווח 'מעריב'.

דרישה זו מצטרפת לדרישת מס הכנסה מתחילת השנה לתשלום של יותר מ־310 מיליון שקל, בגין פעילותה בשנים 2003־‭.2005‬

במקרה הקודם נקבעו השומות מכיוון שהחברות־הבנות של ארזים, הרשומות בחו"ל, נחשבות מבחינת מס הכנסה ל"חברה נשלטת זרה‭,"‬ ולכן על רווחיהן נדרש תשלום מס. בחברה מתכננים לערער על הבקשה.

דרישת מס הכנסה צפויה להוסיף ולדרדר את מצבה הפיננסי של ארזים, שהיא אחת מחברות הנדל"ן שנפגעו קשות מהמשבר בשוק ההון.

עיקר פעילותה של 'ארזים' היא בבריטניה, ונכסיה שם רשמו ירידות ערך משמעותיות וגררו אותה לסכם את הרבעון הראשון של השנה בהפסד של 61 מיליון שקל. גם הרבעון השני לא היה קל לחברה, ובדוחות הקרובים צפויה להירשם לארזים הרעה של לפחות 100 מיליון שקל בהונה העצמי. מניית ארזים איבדה ‭85%‬ מערכה מאז תחילת השנה, ובעקבות זאת חדלה מניית ארזים להיכלל במדד ת"א ‭.100 ‬

מכה נוספת שנחתה על ארזים קשורה להודעה של השוכר העיקרי שלה בבריטניה - רשת בתי האבות Cross Health Care (SCHC) השוכרת כ-80% מבתי האבות של ארזים בבריטניה ותורמת כ-31% מהכנסות ארזים, כי לא תעמוד בתחזית הרווח שלה.

SCHC, המתפעלת כ-730 בתי אבות, לא פרעה קרן של הלוואה בהיקף של כ-46 מיליון ליש"ט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד