י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ההתפטרות מ'ועד הישיבות' • מסמך

במכתב ההתפטרות המשותף, שמתפרסם ב'בחדרי חרדים' לראשונה, כותבים הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ לר' אשר טננבוים: "הניהול הכספי נעשה על ידכם בלבד כאילו הנכם בעלים על ועד הישיבות" • בלעדי

ישיבת נשיאות ועד הישיבות. מימין לשמאל: הרבנים שמרלר, אדלשטיין, וואזנר וקרליץ  (צילום: הגולש וורטלאך)
ישיבת נשיאות ועד הישיבות. מימין לשמאל: הרבנים שמרלר, אדלשטיין, וואזנר וקרליץ (צילום: הגולש וורטלאך)

התפטרות דרמטית מ'ועד הישיבות בארץ ישראל'. הגרי"ש וואזנר והגר"נ קרליץ פרשו בשבוע שעבר מחברותם ב'ועד הניהול', כך חשף אתמול (א) העיתונאי מני גירא ב'קול החרדי'. המהלך המפתיע נעשה על רקע טענות לאי-סדרים כספיים בניהול הועד.

במכתב ההתפטרות, שנשלח למנהל הועד, הרב אשר טננבוים, ומתפרסם ב'בחדרי חרדים' לראשונה, מעלים הרבנים טענות קשות כלפי הנמען. הם מותחים ביקורת על שיטת הניהול שלו, וטוענים כי "אין ועד הישיבות משמש כלל לצרכים שלמענו נוסד ואין הוא מתעסק כלל בחלק הרוחני של הישיבות".

עוד כותבים הרבנים: "ומה גם שהניהול הכספי נעשה על ידכם בלבד כאילו הנכם בעלים על ועד הישיבות, והדבר מתבטא בעניין מורשי חתימה שלא קיימתם את החלטתנו, ובעניין ניהול כל העניינים ללא שום שיתוף פעולה עם הרב יעקב המר הי"ו כפי החלטתנו, ועוד הרבה עניינים שאין אנו רוצים להעלותם על הכתב". להלן המכתב במלואו.


תמוז תשס"ח לפ"ק

לכבוד הרב אשר טננבוים שליט"א

הנידון: התפטרותנו מועד העמותה של ועד הישיבות

ועד הישיבות נוסד ע"י גאוני וצדיקי עולם בדור העבר כדי לאחד את עולם הישיבות, ולעמוד בפרץ כנגד הרוצים להכניס שינויים במבנה הישיבות הקדושות אשר יסודתן בהררי קודש, וכן כדי להוסיף תקנות וסייגים לשמירת צביון בני הישיבות בתורה ויראת שמים.

ולא מצאנו מנוח לנפשנו אלא להסיר את אחריותנו. מכתב ההתפטרות (לחץ להגדלה)צילום: ולא מצאנו מנוח לנפשנו אלא להסיר את אחריותנו. מכתב ההתפטרות (לחץ להגדלה)
ולא מצאנו מנוח לנפשנו אלא להסיר את אחריותנו. מכתב ההתפטרות (לחץ להגדלה)

אמנם דא עקא שזה כמה שנים אשר אין ועד הישיבות משמש כלל לצרכים שלמענו נוסד ואין הוא מתעסק כלל בחלק הרוחני של הישיבות, אלא הפך למשרד טכני עבור רישום בני הישיבות לדיחויים מן הצבא, וכדומה.

ובנוסף לזה צר לנו להביע את הרגשתנו שניהול ועד הישיבות נעשה על דעתכם ללא התייעצות עם הועד וחברי העמותה אשר הם האחראים על פעולות העמותה, ואנו כועד העמותה מרגישים שאין אנו יכולים להיות אחראים על מעשיכם.

ומה גם שהניהול הכספי נעשה על ידכם בלבד כאילו הנכם בעלים על ועד הישיבות, והדבר מתבטא בעניין מורשי חתימה שלא קיימתם את החלטתנו, ובעניין ניהול כל העניינים ללא שום שיתוף פעולה עם הרב יעקב המר הי"ו כפי החלטתנו, ועוד הרבה עניינים שאין אנו רוצים להעלותם על הכתב.

והנה היה מן הדין לשתף בתוך הנהלת ועד הישיבות אנשים נאמנים אשר ישמעו להוראות ועד העמותה ויחזירו עטרה ליושנה בכל תפקידיה הרוחניים שלמענו נוסד ועד הישיבות, אולם מכיוון שאנו יודעים שיהפך הדבר למחלוקת ופירוד לבבות ואין בכוחנו להתעסק בפלגנות אשר מעולם התרחקנו מזה, אשר ע"כ רואים אנו שאין אנו יכולים להמשיך לכהן בועד העמותה להיות אחראים לפעולות הנהלת ועד הישיבות, הן כלפי שמיא והן להבדיל כלפי הרשויות, ולא מצאנו מנוח לנפשנו אלא להסיר את אחריותנו מכל זה.

וע"ז באנו עה"ח

שמואל הלוי וואזנר
נסים קרליץ

קישורים:
דיון בנושא בפורום 'בחדרי חרדים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד