י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יוצאי יחידות קרביות מאמנים חרדים בהרי הקטסקיל'ס

חיילים חרדיים, ששירתו בעבר ביחידות קרביות בצה"ל, מאמנים צעירים חרדיים במחנה קיץ בהרי הקטסקיל הגנה עצמית ושימוש בנשק. יוסי שטרן, מנהל הקייטנה: "חשוב שגם בארה"ב יהיו הצעירים מאומנים ומוכנים"

בחורי ישיבה בהרי הקסטקיל'ס. צילום: מאיר פליסקין
בחורי ישיבה בהרי הקסטקיל'ס. צילום: מאיר פליסקין

חיילים חרדיים ששירתו בעבר ביחידות קרביות בצה"ל, מאמנים צעירים חרדיים במחנה קיץ בהרי הקטסקיל. יוסי שטרן, מנהל הקייטנה, שירת גם הוא ביחידה קרבית.

"כיתת 'כוננות ניו יורק', הוא ארגון שהוקם לפני שנתיים, בעקבות הרצח שאירע בפדרציה היהודית בסיאטל, שבו פרץ לבניין מוסלמי והחל לירות לכל עבר. אף אחד מעובדי הפדרציה היהודית לא יכול היה להגיב, והתוצאה הייתה רצח בדם קר ופציעתם של עשרות מעובדי הפדרציה", אומר שטרן.

"בעקבות האירוע, ובעקבות האיומים של אל-קאידה לפגוע במטרות יהודיות בארה"ב, החלטנו להקים את הארגון ששם לו למטרה לאמן צעירים יהודיים להגנה עצמית. בקיץ אנחנו מקיימים קייטנה בהרי הקטסקיל'ס שמיועדת לצעירים חרדיים. אנחנו לא ארגון פוליטי.

"למרות היחס הלבבי החם שאנחנו מקבלים מהאמריקנים, הרי שבין האמריקנים מסתובבים לא מעט אנטישמיים, טרוריסטים וניאו-נאצים. חשוב לנו מאוד שגם בארה"ב יהיו הצעירים מאומנים ומוכנים בכל רגע". למחזור הראשון נרשמו כעשרים צעירים. את הצעירים מדריכים חמישה חיילים חרדיים, שמאמנים את חניכי הקייטנה בלחימה והגנה עצמית, וכן בשימוש באקדחים ובכלי ירי אחרים.

שטרן אומר כי כל החיילים מחזיקים בכלי נשק באישור הרשויות, וכי המשטרה מכירה היטב את הארגון ואת פעולתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד