י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"גיידמאק הולך על זה בכל הכוח"

הקים מטה בחירות בירושלים, בראשו הועמד אריה שומר • הוא השקיע בחרדים וגם בחילונים, בתקווה לגזור קופון • החשש: כפיית סיבוב שני • גולשי 'בחדרי חרדים' - הצביעו: "בעד" או "נגד" גיידמאק

בכל הכוח. משקיע בקול פוטנציאלי
בכל הכוח. משקיע בקול פוטנציאלי



המיליארדר הרוסי ארקדי גיידמאק יתמודד בבחירות המוניציפאליות הקרובות לראשות עיריית ירושלים. על אף שהצהיר רבות על כוונתו זו, עשה גיידמאק בימים האחרונים מספר צעדים קדימה. הוא הקים מטה בחירות, והבוקר (ד) פורסם כי הוא העמיד בראשו את אריה שומר, לשעבר מנכ"ל בית הנשיא.

בשנים האחרונות השקיע המיליארדר כמעט בכל המגזרים בירושלים. הוא רכש את בית החולים 'ביקור חולים', והפך אותו מבית חולים מקרטע שעמד בפני סכנת פירוק וסגירה, לבית חולים מקצועי, שרק הולך ומשתכלל. בסביבתו של גיידמאק מקווים כי העימותים הפנימיים ברחוב החרדי בשאלת המועמד לראשות העיר, יגרמו לקולות רבים במגזר לעבור אליו. רק לאחרונה סייר גיידמאק בשכונת גאולה , והצהיר כי בכוונתו להתמודד לראשות העיר.

בכל המגזרים. עם איש צילום: בכל המגזרים. עם איש
בכל המגזרים. עם איש 'העדה החרדית', ר' שמואל חיים פפנהיים




במקביל, השקיע ארקדי גם בחילונים. הוא קנה את קבוצת הכדורגל 'ביתר ירושלים', השקיע בה כסף רב, והוביל אותה לניצחונות ספורטיביים על פני קבוצות אחרות, דבר שמיקם אותה כקבוצת הספורט הטובה בישראל. המהלך הקנה לגיידמאק תומכים רבים בקרב תושבי העיר החילוניים.

מקורבי המיליארדר מכריזים: "שלא תהיה טעות, לא מדובר בעוד ספין תקשורתי. הוא הולך על זה בכל הכוח, והוא בהחלט מתכוון לנצח בבחירות". ממטה הבחירות שלו, 'צדק חברתי', נמסר: "גיידמאק יכול להביא לעיר את החסר, להביא משקיעים וחברות ענק שיספקו עוד מקומות עבודה".

השקיע בחילונים. במדי קבוצת הספורט (צילום: אסף שקד)צילום: השקיע בחילונים. במדי קבוצת הספורט (צילום: אסף שקד)
השקיע בחילונים. במדי קבוצת הספורט (צילום: אסף שקד)




בראיה מפוכחת, נראה כי החרדים ירוויחו ממועמדותו של גיידמאק. ההנחה היא, כי ניר ברקת, שזוכה אף הוא לתמיכה לא מעטה בעיר, יתחלק עם גיידמאק בקולות הבוחרים החילוניים, ובסופו של דבר, החרדים יצביעו למועמד חרדי. החשש הוא כי בשל המלחמה על קולות הבוחרים ברחוב החילוני, יתייצבו החילונים בקלפיות במספרים גבוהים מבעבר, דבר שיחייב קיום סיבוב שני בבחירות.

בתוך כך, המשטרה פתחה היום בחקירה נוספת נגד המיליארדר, זאת מצטרפת לחקירה המתנהלת כנגדו בפרשת הלבנת ההון בסניף בנק הפועלים ברחוב הירקון בתל-אביב. גיידמאק חשוד כי בכנס בחירות שקיים בביתו לפני מספר חודשים, הוא חילק למשתתפים כסף מזומן וקרא להם להצביע ולפעול בעבורו. דהיינו – שוחד בחירות למהדרין.

ומה דעתכם - בעד או נגד?

גולשי 'בחדרי חרדים' – אנא ציינו בתגובותיכם האם אתם בעד או נגד האפשרות שגיידמאק יכהן כראש עיריית ירושלים. אם אתם בעד, ציינו תחילה בכותרת התגובה "בעד", אם אתם נגד, ציינו תחילה בכותרת – "נגד". בגוף התגובה תוכלו לרשום את נימוקיכם. הצבעתכם חשובה לנו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד