י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

השוטרים הודו: "הורו לנו להערים קשיים"

שני פעילי יד לאחים שנעצרו בהפגנה חוקית שהתקיימה מול מוקד כת מיסיונרית, שמעו מהשוטרים כי הם עושים זאת בשל הוראת מפקד התחנה. קודם לכן ביקשו השוטרים להחתים את הפעילים על צו הרחקה

הפגנה נגד המסיון (צילום ארכיון)
הפגנה נגד המסיון (צילום ארכיון)

הפגנה שקיימו פעילי יד לאחים ליד מוקד הכת הידועה לשמצה עדי ה' בראשון לציון (ברחוב הכשרת היישוב 7), הסתיימה במעצר תמוה ומקומם של שני פעילים.

על דבר קיומה של ההפגנה הוחלט לנוכח מידע שהגיע ליד לאחים על קבוצה מיסיונרית חדשה שאמורה להגיע למקום מחו"ל, ככוח עזר לפעולות המיסיון המתרכזות מהמקום בהיקף נרחב.

יד לאחים הגיש לתחנת המשטרה בקשה לקבלת רישיון להפגנה. שלושה ימים לאחר הגשת הבקשה, ניתן לה האישור. ההפגנה התקיימה כחוק וללא כל הפרות סדר, אולם שעה קלה לאחר סיומה והתפזרות המפגינים, הורו השוטרים ששהו במקום במהלך רוב זמן ההפגנה לשניים מהפעילים להתלוות אליהם לניידת.

כשהפעילים ביקשו לדעת על מה ולמה הם נעצרים, הם קיבלו תשובה בנוסח: "מפקד התחנה אמר שיש כמה עניינים שצריכים לסדר בתחנה".

השניים הובאו לתחנת המשטרה ועוכבו למעצר, לא לפני שהשוטרים אמרו להם גלויות את פשר המעצר התמוה וההטרדה הכרוכה בו. "האמת היא", שחו השוטרים בגילוי לב, "שלנו אין כל בעיה עם עצם ההפגנה שלכם שהייתה כחוק, אבל זוהי הוראה ישירה שקיבלנו ממפקד תחנת ראשל"צ, ניצב עמיחי אשד, שהורה לנו ולעצור אתכם".

כשהפעילים שבו והתעניינו אצל השוטרים בדבר ההוראה המוזרה פלטו השוטרים: "מישהו דיבר איתו".

כשמוע הפעילים את הגילוי המקומם, הם מיהרו ליצור קשר עם יו"ר יד לאחים, הרב שלום דב ליפשיץ, שביקש לערב בנושא את ח"כ הרב יעקב כהן, הידוע כמי שנרתם במהירות ובמסירות לעזרת הפרט.

הרב כהן נכנס לעובי הקורה וקיבל הבטחה ממפקד התחנה לשחררם, אם כי הפעילים שוחררו רק לאחר חמש שעות, תוך כדי הפרה בוטה של החוק האוסר לעבב אדם יותר משלוש שעות.

השוטרים בתחנה ביקשו מהפעילים לתת את טביעות אצבעותיהם. הפעילים סרבו למרות שהוסבר להם כי אם לא יסכימו, תילקח מהן טביעת האצבעות בכוח. לשחרור קדם גם ניסיון של הרגע האחרון, מצד המשטרה, להחתים את הפעילים על צו הרחקה, לפיו אסור להם להתקרב אל הסניף המיסיונרי. הפעילים סירבו בתוקף לצו משולל ההיגיון והשוטרים נאלצו לשחררם ללא תנאי זה.

השבוע קיימו פעילי המחלקה פגישה עם מפקד התחנה, סנ"צ עמיחי אשד, שהטיח בהם האשמות קשות ומשוללות כל יסוד. לשאלת הפעילים, לשמע ההאשמות המופרכות, מדוע אם כן לא הוגש כתב אישום, הסביר המפקד כי אין ראיות. עוד הוסיף המפקד בעזות מצח כי מבחינתו פעילי יד לאחים מפירים את הסדר לעומת אנשי הכת הפועלים בצורה חוקית, וכי התלונות שתוגשנה כנגד אנשי יד לאחים יטופלו כלשונו "באפס סובלנות ובחומרה יתירה". המפקד שב וקבע כי אם שוב יתייצבו הפעילים במקום למחות על המרת הדת הנעשית במקום, הם "ייעצרו שוב ושוב".

יו"ר יד לאחים התייחס למקרה בחומרה רבה, באומרו: "הוראתו המחפירה כמו גם דבריו המקוממים של מפקד התחנה לא יסולחו והם ייחקרו עד תום. לא יתכן שכל מפקד יעשה ככל העולה על רוחו והקרבנות יהיו אלו שמבקשים להציל יהודים תמימים מרדת שחת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד