י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אולמרט: לאחר הפריימריס - אתפטר

במסיבת עיתונאים מיוחדת הודיע ראש הממשלה: "החלטתי שלא להתמודד בפריימריס בקדימה. כאשר ייבחר יו"ר חדש למפלגה, אתפטר מתפקידי". הוא האשים: "רודפים אותי מהיום בו נבחרתי"

נכנע. אהוד אולמרט
נכנע. אהוד אולמרט

הערב (ד) בשעה 20:00 התייצב ראש הממשלה אהוד אולמרט מול המצלמות, לאחר שעות של מתח במערכת הפוליטית, והודיע: "לאחר בחירת יו"ר לקדימה - אתפטר".

"כאזרח במדינה דמוקרטית, האמנתי כי גם מי שלא בחר בי אמור לתמוך בי. מיומי הראשון במשרד ראש הממשלה נאלצתי להתמודד עם חקירות, וזאת בעת שאני מתמודד עם בעיות הרות-גורל", פתח אולמרט את דבריו.

הוא המשיך ופירט את רשימת ההצלחות של ממשלתו, בתחום הביטחוני, הכלכלי והחברתי. "הצפון שקט כיום, ההרתעה של ישראל גברה ומצבה הכללי של מדינת ישראל השתפר לאין ערוך", אמר.

הוא הוסיף: "מעולם לא ניסיתי להשתבח בהישגיי, ולקטוף את פירותיהם. רוב ההישגים נותרו עלומים וחשאיים, וידועים רק למבצעיהם".

"נשללה ממני הזכות האלמנטרית לחפות. יש דברים שעשיתי ועליהם אני מתחרט. אך האם המצג שנראה בציבור הוא האמת? ממש לא. ראש הממשלה איננו מעל החוק, אך בשום אופן לא מתחתיו".

"באחריות, גם אם זה כואב, גם אם יש לכך מחיר אישי, הגיע הרגע בו עלי לקבל החלטה. אני מאמין ביכולתי להמשיך ולמלא את תפקידי. אבל בבחירה בין השיקולים האישיים שלי, לבין טובת המדינה, אני בוחר באחרונה".

הוא סיים את דבריו במשפטי המחץ, להם כולם ציפו: "על כן, החלטתי שלא להתמודד בבחירות הפנימיות של קדימה. כאשר ייבחר יו"ר חדש למפלגה, אתפטר מתפקידי, ואמסור לו את מושכות השלטון. אחר כך אוכיח את חפותי ואת ניקיון כפי".

הדעה הרווחת היא כי המרד שהסתמן בשורות הקואליציה בשבועות האחרונים, בראשות מפלגות ש"ס והעבודה הוא ששבר את אולמרט. מוקדם יותר היום, פגש אולמרט את יו"ר ש"ס, אלי ישי, וסינן לעברו: "אראה לך שהפסקתי לעבוד אצלך. זה נגמר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד