כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

מקיין שוקל: סגן נשיא יהודי

הסנטור יוסף ליברמן לא לבד: גם אריק קנטור, הסנטור היהודי ממדינת וירג'יניה, עשוי להיות מועמד לסגן נשיא. בן דודו של קנטור נרצח בפיגוע בתחנה המרכזית בתל-אביב

מקיין בחברת אריק קנטור. צילום : אי פי
מקיין בחברת אריק קנטור. צילום : אי פי

המועמד הרפובליקני לנשיאות, ג'ון מקיין, שוקל לצרף אליו כסגן הנשיא הפוטנציאלי את חבר הקונגרס היהודי אריק קנטור.

לפי הדיווחים בארצות הברית, מטה הבחירות של מקיין ביקש מקנטור להעביר אליו מסמכים אישיים, במטרה לבדוק את עברו - מהלך המסמן כי הסנטור נמנה עם המועמדים הסופיים לתפקיד הנכסף.

קנטור, בן 45, ממדינת וירג'יניה, תפס את תשומת לבו של מקיין כאחד ממגייסי הכספים הטובים ביותר במפלגה וגם בשל היותו פוליטיקאי נקי שלא דבק בו רבב שחיתות. בנוסף לכך, וירג'יניה היא מדינה בעלת משקל חשוב לרפובליקנים.

גם מבחינת יהודי ארצות-הברית מדובר בבחירה נבונה: קנטור עשוי להיות מקור משיכה פוטנציאלי לקול היהודי ביעדים אסטרטגיים כמו פלורידה, אוהיו ופנסילבניה, בהן קיים ציבור יהודי ניכר.

בן דודו של קנטור, דניאל קנטוררוולץ בן ה-‭,16‬ נפצע באורח אנוש בפיגוע בתחנה המרכזית הישנה בתל-אביב באפריל ‭.2006‬ הרופאים נאבקו אז על חייו במשך כחודש.

ההכרעה הסופית בעניין המועמד לסגן הנשיא תתקבל בשבועות הקרובים, טרם ועידת המפלגה הרפובליקנית שתתכנס במינסוטה בתחילת ספטמבר. לקנטור צפויה תחרות קשה על תפקיד סגן הנשיא מול מושל מינסוטה טים פאולנטי, ומול מושל מסצ'וסטס לשעבר מיט רומני ופוליטיקאים רפובליקנים נוספים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד