ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אפקט ט' באב: פחות נסיעות לחו"ל ומסעדות

בתשעת הימים שלפני ט' באב יש ירידה של כ-12% בהזמנות של נסיעות לחו"ל, וירידה של כ-35% במספר המבקרים במסעדות. עלייה של כ-50% בביקוש למנות דגים וכ-65% בביקוש למנות צמחוניות

מלון. צילום אילוסטרציה
מלון. צילום אילוסטרציה

בתשעת הימים שלפני ט' באב יש ירידה של כ-12% בהזמנות של נסיעות לחו"ל או יציאות לחופשות בחו"ל, בשל מנהגי האבלות של הציבור החרדי, הדתי והמסורתי. כך עולה מסקר שנערך על ידי חברת אופיר טורס ופורסם ב'דה מרקר'.

לפי מחקר שוק שערך אתר המסעדות 2eat, בתקופה זו יש ירידה של כ-35% במספר המבקרים במסעדות.

יהודה זפרני, משנה למנכ"ל אופיר טורס, אומר ל'דה מרקר' כי האטה ביציאה לחופשה בחו"ל לפני ט' באב היא בתחום הנופשונים והקלאבים בטורקיה, ביוון ובאיטליה. עם זאת, ניכרת תנועה ערה של ציבור דתי וחרדי מארה"ב, שמגיע לישראל לשהות בט' באב בירושלים ולהתפלל בכותל המערבי.

למחרת ט' באב, ב-11 באוגוסט, צפוי להיות היום העמוס ביותר במספר הישראלים היוצאים לחו"ל.

כ-90% מהיהודים הדתיים והמסורתיים בישראל נמנעים מלאכול בשר ולשתות יין בתשעת הימים שלפני ט' באב, בשל האיסור ההלכתי. לפי מנהל אתר המסעדות בתשעה ימים אלה יש עלייה של כ-50% בביקוש למנות דגים ושל כ-65% בביקוש למנות צמחוניות.

מנתוני הסקר שערך אתר 2eat עולה כי כ-20% מהמסעדות הבשריות הכשרות בערי הפריפריה נסגרות בתקופה זו, בשל חוסר הכדאיות הכלכלית בתפעולן. לעומתן, המסעדות החלביות הכשרות זוכות לעלייה של כ-25% במספר המבקרים בתקופה זו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד