י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מבצע משטרתי: חיסול 'משמרת הצניעות'

נפתח מבצע נרחב כנגד ראשי 'משמרת הצניעות'. אתמול נעצר אלחנן בוזגלו, החשוד ששימש כשליח הארגון. דובר משטרת ירושלים: "פתחנו במבצע ממוקד ויבוצעו מעצרים נוספים" • בלעדי

(צילום אילוסטרציה)
(צילום אילוסטרציה)



חם בירושלים. משטרת המחוז פתחה במבצע נרחב, אשר מטרתו היא לכידת ראשי 'משמרת הצניעות', ולכידת ראשי הארגון. זאת בשל שורת מעשי אלימות שהתבצעו לאחרונה בעיר, אשר לפחות לחלקם, על פי החשד, יש קשר ל'משמרת' החרדית.

אתמול (א) נעצר בירושלים אלחנן בוזגלו, מדביק מודעות משכונת מאה שערים. המשטרה חושדת כי הוא חבר בארגון, וכי ביצע בשליחות ראשיו כמה וכמה פעולות אלימות, בעיקר כנגד צעירים מהמגזר שנחשדו במעשים 'לא מקובלים'.

חקירת המשטרה קשרה אותו לפחות למקרה אחד, בו הותקפה על ידו נערה שהתבקשה לעזוב את מקום מגוריה ולא נענתה. בוזגלו חשוד כי פרץ לביתה, יחד עם עוד שני שותפים, והכה אותה. טביעות האצבע שלו נמצאו בזירה. השותפים האחרים, אחד מהם בחור חסידי, על פי המשטרה, לא נתפסו.

מעצרו של אלחנן בוזגלו הוארך בארבעה ימים בדיון שנערך בבית משפט השלום בירושלים. בהחלטתה כתבה השופטת שולמית דותן: "העבירות הנחקרות על ידי המשטרה בפרשה זו הן עבירות אלימות קשה, לכאורה מאורגנת בידי מספר לא קטן של מעורבים".

פרקליטו של בוזגלו, אריאל עטרי (משמש גם כעורך דינו של אליאור חן), מסר בתגובה ל'כל הזמן': "לצעיר אין קשר למשמרות הצניעות, המשטרה רואה במעצרו הזדמנות לניצול כל תיקי אלימות הלא מפוענחים במגזר החרדי, אולם ניסיון זה ייכשל מאחר שאין כל קשר בין אותם האירועים לבין הצעיר החשוד".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שעות לאחר מעצרו של בוזגלו, הוציאה המשטרה צו מעצר כנגד אדם החשוד כאחד מראשי 'משמרת הצניעות'. צווי מעצר נוספים הוצאו כנגד פעילים נוספים, אך מדרג השטח של הארגון.

גורם במחלק הבילוש של המשטרה סיפר ל'בחדרי חרדים': "זמן רב אנו אוגרים חומר ומתעדים את פעילות הקבוצה. הייתה מן הסכמה שבשתיקה בינינו לבינם כל זמן שהם אינם עוברים על החוק. בתקופה האחרונה הם הגזימו, והתקבלה החלטה בדרגים הגבוהים למחוק את הארגון הזה".

דובר משטרת ירושלים, שמוליק בן-רובי, אישר ל'בחדרי חרדים' כי אכן מדובר במבצע ממוקד ונרחב כנגד גוף הנקרא 'משמרת הצניעות'. הוא מסר כי "יש בידינו חשוד אחד בשם אלחנן בוזגלו. הוצאו כמה צווי מעצר נגד חשודים נוספים, ויבוצעו מעצרים בהמשך"

האם נכונה הידיעה שהוצא צו מעצר בפרשה נגד ישראלי השוהה בחו"ל?

"אני לא רוצה להרחיב".

האם מדובר במבצע מתוכנן, או שהעצור מאתמול פשוט דיבר וההתפתחות מקרית?

"לא יכול להוציא פרטים מהחקירה".

להאזנה לחדשות בחדרי חרדים חייג: 050-8002424

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד