י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מי זייף 'קול קורא' של בד"צ מחזיקי הדת באנטוורפן?

'קול קורא' חריף העוסק ב"הברחות" של אנ"ש פורסם השבוע. אך גורם בכיר ב'קהל מחזיקי הדת' אומר: "החתימה מזויפת. לא הוצאנו שום קול קורא"

מכולת באנטוורפן. כאן לא שמעו על ה'קול קורא'
מכולת באנטוורפן. כאן לא שמעו על ה'קול קורא'

ידיעה מסעירה על פסק דין תקדימי בשם בית דין 'מחזיקי הדת' של אנטוורפן\ פורסמה השבוע בכל הריכוזים החרדיים בעולם.

בידיעה נאמר, כי רבני אנטוורפן יצאו בפסק חריף ותקדימי העוסק ב"הברחות" של אנ"ש, עבור אנ"ש, וקורא לציבור להיות זהירים ולא לקבל שום שליחות, אף מהמכובדים שבין אנ"ש.

ב'קול הקורא' שפורסם נכתב, בין היתר, כי "יש להיות זהיר ביותר ולחשוד אף בכשרים ולא לקבל שום שליחות אף מהמכובדים שבין אנ"ש, ולא להעביר שום חפץ מבלי לבדוק היטב את תוכנו".
עוד נכתב, כי באיסורים חמורים אלו של סחר והברחת סמים, וכן של הלבנת כספים, אין לסמוך על שום חזקת כשרות, וחכם עיניו בראש, ודי לחכימא ברמיזא.

כמו כן התייחס ה'קול קורא' גם לנושא של העברת סכומי כסף גדולים, ובמודעה נכתב כי אין בשום פנים ואופן לקבל סכומי גדולים של כסף מזומן, ובוודאי שאין להעבירו ממדינה למדינה, וגם אין לקבל צ'קים על סכומים גדולים ולפדות אותם על-ידי חשבון הבנק העצמי עבור אנשים שנראים יראים ושלמים, ומפני מעשים שהיו אף לא מאדמו"רים. איסור נוסף שפסק הבד"ץ הוא שאין לסייע בידי אנ"ש לפרוט שטרות קטנים בגדולים".

אלא שעם הפרסום התברר כי ה'קול קורא' מזויף. גורם בכיר ב'קהל מחזיקי הדת', אומר: "החתימה מזויפת. לא הוצאנו שום קול קורא. העניין חמור מאוד ומעסיק את כולנו, אבל אנחנו בבית דין לא התעסקנו בזה".

אברך, המתגורר מזה שנים באנטוורפן, אומר: "לא היו דברים מעולם. בדרך כלל כאשר בית הדין מפרסם משהו, זה מתפרסם בעלון השבועי של הקהילה 'שבת בשבתו'. חוץ מזה מדפיסים מודעות והן נתלות בכל בתי המדרש באנטוורפן. למרבה הפלא איש באנטוורפן לא ראה מודעה על כך בשום מקום גם לא בעלון הקהילתי".

עסקנים באנטוורפן בודקים כעת מי זייף את המכתב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד