י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הוקפאו הבחירות לרב ראשי בירושלים

מכה נוספת לש"ס: בית המשפט העליון הוציא צו על תנאי המונע מינוי רבנים ראשיים לירושלים, עד לאחר בחירות לרשויות המקומיות בנובמבר 2008

בלי שליטה. השר יצחק כהן
בלי שליטה. השר יצחק כהן


בית המשפט העליון הוציא אתמול (א) צו על תנאי המונע מינוי רבנים ראשיים לירושלים, עד לאחר בחירות לרשויות המקומיות בנובמבר 2008. השופטים הורו גם על הקפאתן של תקנות 7, ו-19 של שירותי הדת שעניינן מינוי רבנים ראשיים.

העותרים הם המתמודד לראשות עיריית ירושלים ניר ברקת וח"כ אורי אריאל, שציינו כי עתירתם נעשית על דעתו ובגיבויו של הראשון לציון הגר"מ אליהו.

השופטים הורו למדינה להגיב לצו עד 25.8.08 ולעותרים להגיב על תשובת המדינה עד-31.8.08. הם קבעו עוד כי הדיון בעתירה יתקיים בעליון עד 10.9.08. צו זה מתווסף לצו הביניים שהוציא בית המשפט העליון ביוני, האוסר על שר הדתות יצחק כהן והמשרד לשירותי דת "לעשות כל פעולה אשר תביא או הקשורה להליך בחירתם של רבני עיר על-פי תקנות שירותי הדת.. וזאת עד לאחר הבירור המלא והענייני של העתירה".

העותרים טענו בעתירה כי הליכי בחירת רבנים ראשיים לירושלים על בסיס התקנות החדשות של שירותי הדת, נועדו להבטיח את שליטת שר הדתות באיוש תפקידי הרבנים הראשיים ברחבי הארץ ובירושלים בפרט.

התקנות החדשות לטענתם, אינן עומדות במבחן החוק והן מהוות "שיא חדש לפוליטיזציה של התהליך שמטרתן בחירת שני רבנים מהמגזר החרדי בלבד", שכן הן קובעות בין היתר הרכב חדש לוועדת הבחירה. הרכב זה מקנה לטענתם לשר "יתרון רב בבחירת נציגיו, תוך צמצום כוחם של מועצת הרשות המקומית והמועצה הדתית בעיר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד