י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מלחמה : יהודי גאורגיה עולים לישראל

כ-50 יהודים אזרחי גאורגיה הגישו בקשה לעלות לישראל. שליחי משרד החוץ והסוכנות כבר פועלים במקום. כמאה ישראלים 'תקועים' בגאורגיה. נתונים לא רשמיים: 15,000 הרוגים עד כה • וידאו

עולים לישראל. הפצצות בעיירה גורי בגרוזיה
עולים לישראל. הפצצות בעיירה גורי בגרוזיה



בשל המלחמה בגאורגיה (גרוזיה) – עשרות יהודים מבקשים לעלות לישראל. אנשי הסוכנות היהודית, שהגיעו בימים האחרונים לעיירה המופצצת גורי בגאורגיה, מדווחים כי לפחות 50 יהודים תושבי המקום מבקשים לקבל אשרת עליה ממדינת ישראל.

על פי החוק, מדינת ישראל חייבת לאשר את עלייתם ולסייע להם ככל האפשר. בינתיים, עוסקים נציגי משרד החוץ והסוכנות בפינוי היהודים מאזורי הקרבות והעברתם למרכז המדינה.

בנוסף לתושבי המקום, 'תקועים' במדינה כ-100 מטיילים ישראלים שהגיעו לגאורגיה בסוף השבוע שעבר. הישראלים, שהובאו למקום במסגרת נופש מאורגן של חברת 'ארקיע', דורשים מהחברה להקדים את הטיסה השבועית שיוצאת באופן קבוע ביום ו', ולהשיבם לישראל בהקדם.

מ'ארקיע' נמסר שהדבר אינו אפשרי, היות ושדה התעופה בטיביליסי הופצץ על ידי חיל האוויר הרוסי. "הטיסה שהיתה אמורה לצאת ביום שישי הקרוב מגאורגיה לא תצא בשל המצב הביטחוני", נאמר בהודעת החברה. "ארקיע, בשיתוף משרד החוץ, פועלת כדי להעביר את המטיילים הישראלים לאזרבייג'אן באמצעות הסעות שיאורגנו עבורם, ומשם בטיסה חזרה ארצה ביום שישי".

שר התמ"ת, אלי ישי, אמר היום: "בשם החמלה היהודית, על ישראל לשלוח סיוע ראשוני לשטח. על חברות התעופה ומנהל התעופה לעשות הכל על-מנת לחלץ בהקדם את מי שמבקש לצאת. זהו פיקוח נפש וכל השתהות נוספת תעלה בחיי אדם.

הרוסים ממשיכים בהרג. נשיא גאורגיה סאאקשווילי (מימין)צילום: הרוסים ממשיכים בהרג. נשיא גאורגיה סאאקשווילי (מימין)
הרוסים ממשיכים בהרג. נשיא גאורגיה סאאקשווילי (מימין)

התחיל בנשק קל, המשיך בהפצצות

מלחמת גאורגיה-רוסיה פרצה בשבוע שעבר, ומאז היא גדלה ומתעצמת ככדור שלג במורד. לפני כשבוע וחצי פרצו חילופי אש בנשק קל בין חיילים גאורגים לבין בדלנים פרו-רוסיים במחוז דרום אוסטיה. בסוף השבוע שעבר, שעות לאחר הסכם הפסקת-אש שנחתם בין הצדדים, פרצו הקרבות בשנית ובית שאת.

בליל יום ו' האחרון פלש צבא גאורגיה לדרום אוסטיה. בקרבות ובהפגזות של הצבא הגאורגי נהרגו כ-1,400 איש. תושבת המקום סיפרה: "ראיתי גופות שרועות ברחוב, ליד בניינים הרוסים ובתוך מכוניות. אי אפשר למנות את מספר הגופות. כמעט כל הבניינים נהרסו".



הקרבות בין הגיאורגים לרוסים. צילום: ערוץ CNN

בתגובה, התערבה רוסיה בקרבות, והפציצה את העיר גורי בגאורגיה. בהפצצות נהרגו, לאענת הרוסים, כ-2,000 בני אדם. מאז המלחמה מתעצמת, ועל אף הודעותיו החוזרות ונשנות של נשיא גאורגיה על נכונותו להפסקת-אש מיידית, רוסיה לא מתגמשת, ומוסיפה להפציץ במדינה.

בהמשך השבוע הופצצו בגאורגיה תשתיות רבות, בהם שדה התעופה בבירה, טיביליסי. על פי נתונים לא-רשמיים נהרגו בשני הצדדים כ-15,000 איש עד כה. רוסיה אף שיגרה כוחות רבים למחוז הבדלני השני, אבחזיה.

נשיא גאורגיה, מיכאיל סאאקשווילי, אמר במסיבת עיתונאים שכינס היום: "הפסקנו את האש, אבל הרוסים ממשיכים להרוג. אולי הם רוצים את כל גאורגיה, אך אנחנו לא ניכנע".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד