ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ללא מתנגדים: אושרה מועמדות פרוש

סופי ורשמי: מאיר פרוש - מועמד לראשות ירושלים. 16 מתוך 24 חברים תמכו במועמדות, השאר לא באו. 2 נציגי בויאן הוחלפו. לופוליאנסקי פורש מפוליטיקה. וגם: הסכם דגל-אגודה המלא בפרסום ראשון

בתשס"ג הוסכם, היום בוצע. פולק, פרוש, פרוש ויתר החברים, הערב
בתשס"ג הוסכם, היום בוצע. פולק, פרוש, פרוש ויתר החברים, הערב



הערב (ב) זה סופי, רשמי, מנוי וגמור. ח"כ מאיר פרוש הוא מועמדה של תנועת אגודת ישראל לראשות עיריית ירושלים. למרות אין ספור טריקים, שטיקים ושאר מרעין בישין המקובלים במחוזותינו שנעשו על-מנת לדחות את ההכרזה, זו עברה בקלות יחסית.

16 מתוך 24 חברי מזכירות אגודת ישראל בירושלים הצביעו בעד המועמדות, שמונה החברים הנותרים הצביעו ברגליים. המצביעים בעד: 12 חברי 'שלומי אמונים', סיעתו של פרוש, ועוד 4 חברים בתנועות עצמאיות. נציגי הסיעה המרכזית לא השתתפו בהצבעה.

יצויין, כי שני נציגי חסידות בויאן ב'שלומי אמונים' הוחלפו לפני ההצבעה באחרים. בסיום ישיבת המזכירות הוקראה הודעה רשמית, וכדלהלן: "חברי המזכירות מברכים את הרב מאיר פרוש בהצלחה רבה במשימה החשובה הזו לבנייתה ואחדותה של העיר שחוברה לה יחדיו כפי שהשכיל לעשות בכל תפקידיו בעבר".

פה אחד, ראש אחד. ישיבת מזכירות אגודת ישראל, הערבצילום: פה אחד, ראש אחד. ישיבת מזכירות אגודת ישראל, הערב
פה אחד, ראש אחד. ישיבת מזכירות אגודת ישראל, הערב




"מזכירות אגודת ישראל מביעה את ביטחונה כי בהתאם להסכם שנחתם בין אגודת ישראל ודגל התורה בחודש ניסן תשס"ג וכפי שהצהיר גם ראש העירייה הנוכחי, הרב אורי לופוליאנסקי ימלאו הנ"ל את המתחייב מכך ויפעלו בהתאם. חברי המזכירות מברכים את ראש העיר היוצא, הרב אורי לופליאנסקי על פועלו למען ירושלים ותושביה ומאחלים לו הצלחה בכל אשר יפנה".

כזכור, לפני כעשרה ימים התקיים כינוס 'שלומי אמונים' במהלכו נבחר מאיר פרוש כמועמד התנועה לראשות העיר. פרוש היה המועמד היחיד ובחירתו המובטחת התקיימה באופן טכני בלבד.

ובתוך כך, ראש עיריית ירושלים דהיום, אורי לופוליאנסקי, הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים. בהודעה שמסר נאמר: "ראש העיר מכבד החלטות והסכמים". לופוליאנסקי צפוי לשוב לפעילות מליאה בארגון 'יד שרה' שהוקם על ידו.

פרוש – לופוליאנסקי, ההסכם המלא

פרסום ראשון ב-'בחדרי חרדים': ההסכם המלא בין דגל התורה לאגודת ישראל בעניין עיריית ירושלים. בהסכם מפורטים אופן חלוקת התפקידים בתוך העירייה בנוגע לבחירות תשס"ג. בסופו (עמ' 3) מופיעים המשפטים החשובים – לפיהן המועמד בבחירות תשס"ט יהיה זה שייבחר על ידי מזכירות אגודת ישראל בירושלים.

(למען ההגינות נציין כי חלקים רלוונטיים והחשובים מתוך ההסכם פורסמו על ידי העיתונאי יעקב ריבלין בעיתון 'בקהילה' כבר לפני כשנה).
















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד