י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שרשבסקי יישב בכלא עד הגשת כתב האישום

יוסף שרשבסקי, שנעצר ביום שני, בחשד כי מעל בכספי לקוחות חברת Wextrus, ביקש לשחררו, אבל התובע טען: "יש חשש ממשי שהוא ינסה להימלט מאימת התביעה נגדו"

יישאר בכלא. שרשרבסקי. צילום: vosizneias
יישאר בכלא. שרשרבסקי. צילום: vosizneias

בני משפחה וחברים קרובים הגיעו השבוע לבית המשפט, במהלך הדיון בו ביקש יוסף שרשבסקי, מבית המשפט לשחררו ממעצרו. שרשבסקי, שנעצר ביום שני, וחשוד במעילה של 100 מיליון דולר בכספי לקוחות חברת Wextrust, עצור עד להגשת כתב האישום בעניינו. כך מדווח אתר 'vosizneias'.

אישתו אלקה, וחברי ילדות, העידו בפני בית המשפט על מר שרשבסקי עדות אופי, והעידו על יחסיו המשפחתיים החמים ונדיבותו הרבה. "הקהילה הזו היא ביתו וכל החיים שלו", אמרה אישתו בפני בית המשפט, "כך שאין שום חשש שהוא עשוי לנצל את שיחרורו כדי להמלט מהמדינה ומהתביעה".

אך השופט, טומי מילר, חשב אחרת.

בתום שלוש שעות של שמיעת עדויות, קבע השופט כי שרשבסקי יישאר עצור עד למועד השלמת החקירות והגשת כתב האישום נגדו, בחשד להונאה ורמאות בניירות ערך. תאריך הגשת כתב האישום לא נקבע עדיין.

השופט אמנם קיבל את העדויות ואמר כי הוא מכיר בעובדה כי שרשבסקי הוא אדם נעים הליכות וטוב לב, מוכר ומקובל בקהילתו, ונדיב שתרם רבות לקהילה. אך מכל מקום, "יש לו צד שונה, הוא כמו גנב או שודד", אמר השופט, כשהוא מזכיר את רשימת ההאשמות התלויה נגד שרשבסקי.
יותר מחמישים איש מילאו את אולם בית המשפט, בעת הדיון בבקשתו של שרשבסקי להשתחרר ממעצרו עד להגשת כתב האישום נגדו.

פרקליטו של שרשבסקי ממעיט בערך ההאשמות נגד לקוחו. "שרשבסקי אינו אדם בעל רקע עיסקי, הוא נכנס לחברה כאדם מוכשר ובעל אישיות אנרגטית רבה. הוא גייס את הכספים, אך הוא לא החזיק את ספרי החברה ולא היה חשבונאי".

שרשבסקי, שהובא לאולם בית המשפט כבול באזיקים, עקב מקרוב ובעיון רב אחר העדויות בעניינו.

הפרקליט מטעם המדינה טען כי אין לשחרר את שרשבסקי ממעצרו. "ביום שני, כשנעצר שרשבסקי, נמצא ברשותו כרטיס טיסה לישראל ומשם לאנגליה, אך לא כרטיס חזרה לארה"ב", אמר הפרקליט, "כך שיש חשש ממשי ששרשבסקי אכן ינסה להימלט מאימת התביעה נגדו".

קישורים:
מקור: vin
ארה"ב: חרדים הונו חרדים ב-100 מיליון דולר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד