א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

פרסום 'מקאן' מציג: 'פריצות' לחרדים

'קייקי כפר-בלום' – כן, 'שפע שוק' – לא. מודעת פרסום של אתר מחלל שבת ובעל אופי חילוני הופיעה ב'בקהילה' ו'משפחה'. בקהילה: "שגינו". משפחה: "לפי הנהלים". 'מקאן-אריקסון': "אין תגובה"

לא ממש כשר. החרדים במודעת הפרסום
לא ממש כשר. החרדים במודעת הפרסום

האם קיים איפה ואיפה בפרסום מחללי שבת? כך נראה לפחות מעלעול בדפי השבועונים החרדיים 'משפחה' ו'בקהילה'. בגיליון האחרון הופיעה בהם פרסומת בת עמוד ל'קייקי כפר-בלום' - אתר קייאקים השייך לקיבוץ כפר בלום. האתר, מיותר לציין, הינו מחלל שבת למהדרין ולכתחילה. יתרה מזאת, הצביון בו אינו מתאים לציבור החרדי.

יוסף, גולש באתר 'בחדרי חרדים', הפנה אלינו את התלונה הבאה: "ראיתי את הפרסום של כפר בלום באחד העיתונים, ונחרדתי. הייתי במקום בשנה שעברה. מעבר לכך שהאתר מחלל שבת במוצהר, המקום פשוט לא מתאים לציבור חרדי. הפריצות שם נוראית ואיומה. כמובן שברחנו משם מיד. אני לא מבין איך עיתונים חרדיים מפנים את קוראיהם למקום כזה".


במודעה שפורסמה בעיתונות החרדית על ידי משרד הפרסום 'מקאן אריקסון', נראים בעלי חזות חרדית כשהם נהנים ממגוון השעשועים שמציע הקבוץ. החל בגולת הכותרת – סירות הקייאקים, וכלה בקירות טיפוס. כמובן שאין כל אזכור במודעה לכך שהמקום מחלל שבת וכל שכן שלא מסופר על כך שהציבור החילוני ממלא את האתר בהמוניו כשהוא לבוש בסטנדרטים מקובלים במגזר הכללי.

אך התמיהה הגדולה ביותר על העיתונות היא מה שנדמה כאפליה בלתי-מוסברת. מודעת הקיבוץ מחלל השבת מתפרסמת ובגדול, כשבמקביל, מודעות מטעם 'שפע שוק', שאינה מחללת שבת במישרין, לא מתפרסמות בעיתונים 'משפחה' ו'בקהילה' בשל המאבק על שמירת השבת. בדקנו עם האחראים.

שמואל מאיר הירשמן, יו"ר 'בקהילה': "אני מופתע לשמוע על כך שהם מחללי שבת. קיבלנו את המודעה ממשרד פרסום חרדי ולא חשדנו בכלום. יתרה מזאת, בדרך כלל הועדה למען השבת פונה אלינו בבקשה למנוע פרסום כזה או אחר עוד בטרם סגירת העיתון. הפעם לא פנו לא לפני ולא אחרי. כך או כך, מדובר בשגיאה, והמודעה לא תפורסם שנית".

ינקי פליי, סמנכ"ל שיווק ופרסום ב'משפחה': "אני לא בודק כל אתר וכל פרסומת. אם הפרסום התקבל ממשרד פרסום חרדי והאתר אינו מופיע ברשימת מחללי השבת של 'ועדת הרבנים למען השבת', אני מפרסם".

משרד הפרסום 'מקאן אריקסון': "אין תגובה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד