י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"אליאור חן - מעוות, תוקפן ופגוע"

מניתוח מכתבו, בו סיפר על מצבו הנפשי הקשה, עולה כי לחן עבר כאוב. "הוא כועס על הסביבה ורוצה לכבוש אותה". 'NRG מעריב' שלח את המכתב שפורסם ב'בחדרי חרדים' לבדיקה גרפולוגית. הנה התוצאות

מודעות עצמית שואפת לאפס. חן על רק מכתבו
מודעות עצמית שואפת לאפס. חן על רק מכתבו



עבר כאוב וניסיון "לדרוס" את עברו על ידי שליטה מוחלטת בעולמו הצר והמעוות המשתקף בעיניו - מאפיינים את אישיותו של אליאור חן – כך עולה מניתוח גרפולוגי של מכתבו של חן, מנהיג הקבוצה החשודה בהתעללות מזעזעת בילדי משפחה מחסידיו, כפי שנחשף על ידי כתב "בחדרי חרדים", שמעון מירוני. במכתב שכתב חן לרב בבלגיה המסייע למשפחתו מכלאו שבברזיל, הוא תיאר את תחושותיו וביקש רחמים על מצבו הנפשי הקשה.

לבקשת nrg מעריב, ניתחו הגרפולוגיות חנה קורן ודורית וואלך מהמכון לגרפולוגיה של חנה קורן את מכתבו של חן. על פי הניתוח הגרפולוגי, ניכר קושי להרגיש, מלווה במחנק פנימי, שאינו קשור רק לעובדת היותו בכלא ותנודות במידת האמון העצמי בכוחותיו וביכולותיו.

הוא בעל תפיסת עולם מקובעת ומעוותת ללא קשר רב למציאות. יחד עם זאת, תפיסתו זו, למיטב הבנתו, היא הנכונה ואין עליה עוררין – לא מתוך עצמו ובטח שלא מסביבתו. מתוך תפיסה זו, מודעותו העצמית והיכולת שלו להבין את סביבתו שואפות לאפס.

סביר להניח שגדל בסביבה, שלפחות לתחושתו ולתפיסתו, קיפחה והפלתה אותו, התעלמה מיכולותיו ומייחודו האישי ופגעה בו. לכן, הוא חש ממורמר ומקופח וניכרת גישה אמביוולנטית ביחס לאנשים ולחברה. מחד, הוא כועס על הסביבה, פגוע ממנה וחושש ממנה. מאידך, הוא רוצה להשפיע, "לכבוש" אותה ולהיות בעל הכח, בניגוד לילדותו בה היה נטול כח והשפעה.

מנותק מהרגש

האופן שבו גדל או גידל את עצמו גרם לו לגמד עד כמה שניתן את יכולתו לחוש רגשות. ניכר צורך בגירויים עזים ואינטנסיביים ביותר עד למצב שבו הוא ירגיש תחושה כלשהי. לרוב, הוא שרוי במעין ניתוק מהרגש. חסר יכולת לחוש התלהבות, שמחה, ריגושים חיוביים, עצב או כאב. לכן, אין בו גם את היכולת לחוש ולהתחבר לרגשות של אחרים.

עם זאת, הוא מסוגל לקלוט את צרכיהם של האנשים עמם בה במגע. במשך שנים של התבוננות ולמידה הוא פיתח "כישורים" בינאישיים ברמה הגבוהה ביותר. בעזרת כושר ביטוי מפותח במיוחד ושכנוע, המגובים באינטליגנציה גבוהה, הוא מסוגל להעביר לסובבים אותו את עיוות המציאות, לתת לה פרשנויות משלו ולהשפיע באמצעות כריזמה, נוכחות חזקה והפגנת ביטחון רב בעצמו.

כמי שמתחיל מעמדת נחיתות פנימית, כמי שהקדיש את מרצו ל"שדרוג" עצמי כדי שלא להיתפס שוב כ"חלש וחסר אונים", הוא נוטה לבוז לחלשים אך אותם הוא מכיר טוב ביותר ולכן עליהם קל לו יותר להשתלט, אם בדרכי נועם או בתוקפנות.

הקסם האישי מתועל במהירות לערוצים, שלרוב אינם מיטיבים עם הקשורים בו. התוקפנות הגלומה בו, המרמור, תחושת הנחיתות והקיפוח, הם אלו שמכתיבים את מערכות היחסים שלו והוא מתמרן את הקרובים אליו לעמדת הנחיתות ממנה התחיל מסעו האישי.

מנצל חולשה

הוא מנצל חולשה, נטפל לאנשים הנוחים להשפעה, מרשים אותם עד לכדי טשטוש זהותם העצמית וגרוע מכך, טשטוש הגבולות ושיקול הדעת האישית. ניכרת פתיחות לקלוט את העומדים למולו ופתיחות, לכאורה, לחלוק עמם את עצמו. אולם במקביל, בכל הקשור לכוונותיו, רעיונותיו, אמונותיו קיימת סגירות מוחלטת.

הוא יוצר את הרושם שיקדם אותו לעבר מטרותיו אולם אלה נשארות בינו לבין עצמו, מושפעות מתהליכים בלתי פוסקים של שחזור עברו עד כדי אובדן פרופורציות וניתוק מהמציאות עצמה. ככל שמוסיף לדוש במה שהיה, למיטב זכרונו, הוא מעצים חוויות עד כדי הפיכתן להזיות שאין דבר בינן לבין המציאות.

קורבנותיו הם אלה המשלמים את המחיר. הם אלה הסובלים את תסכוליו, אותם לא הצליח להביע כילד, הם אלה שנענשים היום על מה שכנראה סבל בילדותו. ניכר כי חשיבתו אנליטית מאד ובמקביל - יצירתית. יחד עם זאת, בשל היעדר פרופורציות ובשל תפיסת עולם אישית, סובייקטיבית ופגועה מאד, הנתונים, הפרטים והעובדות עוברים תהליך של סילוף והתאמה למשקפיים דרכם הוא חווה את העולם.

קישורים:
הכתבה פורסמה באתר 'nrg מעריב'
המכתב ותמונת הזוועה - פרסום ראשון באתר 'בחדרי חרדים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד