י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יהושע פולק: "אני הבוס של פרוש"

בסימפוזיון שערכה השבוע ישיבת 'חמד', אמר יהושע פולק: "מאיר היה צריך להישאר בכנסת. אני - בעירייה". יואליש קרויס: "לופוליאנסקי - חילוני עם כיפה". הרב מנחם ברוד: "ה'משיחיסטים' מצטמצמים"

מימין לשמאל: קרויס, פולק, ברוד וקוק. השבוע
מימין לשמאל: קרויס, פולק, ברוד וקוק. השבוע

סימפוזיון מניב כותרות. יו"ר הוועדה לתכנון ובניה בעיריית ירושלים, יהושע פולק, השתתף ברב-שיח שערכה ישיבת 'חמד – מאור יצחק' ביום א' האחרון, במסגרת ה'קעמפ' המתקיים בבין הזמנים. פולק השיב לשאלות רבות אודות הסיטואציה הפוליטית המתגלגלת ב'שלומי אמונים', בבחירות לעיריית ירושלים, ומיקומו האישי במשחק.

מנחה האירוע, העיתונאי שלמה קוק, שאל את פולק: "אתה הלא משתייך לציבור הליטאי. מדוע אתה מתעקש במשך כל-כך הרב שנים להישאר 'הזנב' של משפחת פרוש?".

פולק, במבטאו הכבד, השיב בבת-צחוק: "עד כמה שידוע לי, בינתיים אני הבוס של מאיר פרוש. אם ארגיש אחרת, יש סיכוי שאעבור ל'דגל'..".

בהמשך דבריו הודה פולק כי חלם על ראשות עיריית ירושלים. "זה לא סוד שחשבתי שמאיר פרוש צריך להישאר בכנסת", אמר פולק, והוסיף: "אם צריך לבצע את הסכם הרוטציה עם דגל, היו צריכים לעשות זאת עם אדם שנמצא בתוך העירייה. וזה בעצם, אני". כזכור, החלום המתוק וסיכוייו הקלושים נקטעו באבחת התבטאות של הביג-בוס (לשעבר?) של הפוליטיקה החרדית, יעקב ליצמן.

התנצחו עם ברוד. תלמידים בסימפוזיוןצילום: התנצחו עם ברוד. תלמידים בסימפוזיון
התנצחו עם ברוד. תלמידים בסימפוזיון

פולק, כפי שפורסם כאן לראשונה, הולך לכנסת, אם וכאשר ייבחר פרוש לראשות העיר ירושלים. באשר לתוצאה זו הוא התבטא כי הוא מקבל עליו את דין התנועה: "בכל הזדמנות אמרתי שזכות הקביעה שייכת של מנחם פרוש. הוא הקים את 'שלומי אמונים' והוא הוביל אותה כל השנים. לכן, כשהוחלט שמאיר מתמודד, אני מצטרף לנושא בכל המרץ ועוזר למאיר".

בסימפוזיון השתתפו, בנוסף לפולק, קמב"צ 'העדה החרדית' - יואל (יואליש) קרויס ודובר חב"ד, הרב מנחם ברוד. קרויס נאם בפני תלמידי ישיבת 'חמד' והסביר להם ארוכות מדוע עדיף ראש עיר חילוני בירושלים. עד מהרה הוא הגיע למסקנה המפתיעה – לופוליאנסקי צריך להישאר עוד קדנציה. זאת למה? "כי לופוליאנסקי הוא חילוני עם כיפה", דברי קרויס.

פולק קפץ ממקומו לשמע הדברים ומחה נמרצות.

הרב מנחם ברוד התנצח ארוכות, עוד לפני תחילת הסימפוזיון, עם תלמידי הישיבה הליטאית בנושאים האידיאולוגיים הטעונים העומדים בין השיטה הליטאית לזו החב"דית. כמה מראשי הישיבה השתתפו גם הם בעימות המקדים. מאוחר יותר נשא ברוד נאום סדור, כשבין הדברים הוא מסביר על מצבה של חסידות חב"ד ודרכי פעולתה כיום.

שורת המחץ הגיעה רק לקראת סיום: "ברוך השם, הציבור 'המשיחיסטי' הולך ומצטמצם מיום ליום בשנים האחרונות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד