י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

'ברוך ומרפא' הקים אגף חדש לייעוץ רפואי בחדרי מיון

מעניק שירות חינם של ייעוץ לחולים ובני משפחותיהם הנתקלים בקשיים ביורוקרטים בחדרי המיון של בתי החולים

בית חולים. צילום אילוסטרציה
בית חולים. צילום אילוסטרציה

ארגון 'ברוך ומרפא', בראשותו של איש העסקים הרב דוד שלזינגר, הקים לאחרונה אגף חדש לייעוץ רפואי בארגון, המעניק שירות חינם של ייעוץ לחולים ובני משפחותיהם בחדרי המיון של בתי החולים.

מזה תקופה ארוכה פונים למשרדי "ברוך ומרפא" בני משפחות חולים הנתקלים בקשיים ביורוקרטים בחדרי המיון של בתי החולים. זוהי תופעה המוכרת לכל אדם שנאלץ להגיע לחדר המיון ולשהות שם שעות ארוכות עד לקבלת טיפול רפואי או הפנייה למחלקה המתאימה.

יו"ר הארגון, הרב דוד שלזינגר: "נוכחנו לדעת שמצוקת החולים ובני משפחותיהם בחדרי המיון, נוגעת לרבים שאינם יודעים למי לפנות כדי לקבל עזרה ולקצר את ההליכים המתמשכים, ולעיתים מדובר בסכנת חיים הנובעת מעיכובים טכניים, עקב העומס הרב על חדרי המיון. לשם כך הקמנו את האגף לייעוץ רפואי ב'ברוך ומרפא', במסגרתו צוות הארגון מגיע לבתי החולים, בעיקר בעיתות לחץ, כדי להקל במידת האפשר הן על החולים והן על הצוות הרפואי של בית החולים, ובמטרה להציל חיים".

נציג "ברוך ומרפא" שהוצב לסייע בחדרי המיון של בתי החולים בירושלים, מספר כי מאז החל בפעילותו הולך וגובר זרם הפונים, ומעורבותו במתן יעוץ לחולים ומשפחותיהם מסייעת בהצלת חיים, להורדת הלחץ בחדר המיון ומקל הן על החולים והן על צוות ביה"ח.

כך, למשל, אדם שהגיע לביה"ח עם אירוע מוחי וחצי גוף משותק, המתין במשך יום שלם כדי לעבור בדיקת סי.טי. הבדיקה התעכבה עקב לחץ במכון הסי.טי. פניית המשפחה לנציג "ברוך ומרפא" הובילה את החולה לבדיקה תוך רבע שעה בלבד, במהלכה התברר כי יש לבצע צנתור דחוף לניקוז דם רחב במוח. במקרה אחר, ילד בן 9 הגיע לחדר מיון עם חשד לאפנדיציט, והוחזק יממה ללא טיפול בהמתנה להתפתחות. אבי הילד ניגש לנציג "ברוך ומרפא" וטען כי בנו סובל מאד. התברר כי מדובר באפנדיציט מתקדם ובעקבות פנייתו למנהל חדר המיון הילד נבדק בדחיפות, הוברר כי יש לבצע ניתוח דחוף, במהלכו התברר כי האפנדיציט התפוצצה ולילד יכול היה להיגרם נזק מתמשך.

הרב דוד שלזינגר, יו"ר הארגון מסר, כי בהתאם לביקוש יתוגבר האגף לייעוץ רפואי באנשי צוות נוספים, בשורה ארוכה של בתי חולים ברחבי הארץ.

האגף לייעוץ רפואי מצטרף ל"אגף למחלות נדירות" הפועל בארגון, ובמסגרתו מוענק ייעוץ, הדרכה והכוונה לחולים במחלות נדירות ר"ל, במסגרת קשרים חובקי-עולם עם בכירי הרופאים במרכזים הרפואיים השונים, המתמחים במחלות נדירות. במידת הצורך, ארגון "ברוך ומרפא" רוכש בחו"ל מכשירים רפואיים נדירות עבור חולים אלו. עד היום נעזרו חולים רבים במסגרת זו, לאחר שנתקלו במחסור במומחים בתחומים אלו בבתי החולים בישראל, וארגון "ברוך ומרפא", כארגון העוסק במתן סיוע במקרים בהם לא ניתן לקבל מענה במקומות אחרים, נחלץ למענם של הזקוקים למזור ומרפא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד