י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"וויספיש ומאירוביץ' נעצרו בעקבות בוזגלו"

המבצע לחיסול 'משמרת הצניעות' מתרחב. היום נעצר בנימין מאירוביץ, החשוד כאחד מראשי הארגון. בתחילת השבוע נעצר שמואל וויספיש. דובר משטרת ירושלים: "שוקלים להאריך את מעצרו של מאירוביץ'"

3 עצורים עד כה. בית מעצר (צילום אילוסטרציה)
3 עצורים עד כה. בית מעצר (צילום אילוסטרציה) צילום: ארכיון



"החלטנו למחוק אותם", כך אמר לפני כשבועיים גורם במחלק הבילוש של המשטרה במחוז ירושלים ל'בחדרי חרדים', בהתייחסו ל'משמרת הצניעות'. ההבטחה, כך נראה, יוצאת לפועל.

היום (ד) נעצר בנימין מאירוביץ', חרדי תושב ירושלים, החשוד כאחד מראשי הארגון, וכאחראי לפעולות רבות שנעשו בשם הארגון. מוקדם יותר השבוע נעצר שמואל וויספיש, החשוד כפעיל בארגון.

צווי המעצר כנגד השניים הוצאו לאחר מעצרו של אלחנן בוזגלו, החשוד בעבירות אלימות שביצע בשליחות 'משמרת הצניעות'. מאירוביץ' שהה בשבועות האחרונים בחו"ל. היום הוא שב לארץ ונעצר מיד.

הפגנות במאה שערים (צילום ארכיון)צילום: הפגנות במאה שערים (צילום ארכיון)
הפגנות במאה שערים (צילום ארכיון)




כזכור, לאחר מעצרו של בוזגלו פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי המשטרה פתחה במצוד אחר מפעילי ארגון 'משמרת הצניעות' וכי הוצאו צווי מעצר כנגד מספר חשודים.

בהחלטה על הארכת מעצרו של בוזגלו כתבה השופטת שולמית דותן: "העבירות הנחקרות על ידי המשטרה בפרשה זו, לכאורה מאורגנת בידי מספר לא קטן של מעורבים", התבטאות המלמדת על החומר הרב שנאסף במסגרת החקירה בנושא.

מאז מעצרו של שמואל וויספיש ביום א' האחרון, סוערות הרוחות בשכונת מאה שערים וסביבותיה. היום, כמו בשאר ימי השבוע, התקיימו הפגנות בכיכר השבת כנגד המעצר. המחאה התעצמה לאחר ההחלטה שהתקבלה ביום ב' להאריך את מעצרו ב-7 ימים.

המפגינים מנתבים את זעמם לחנות 'ספייס' הממוקמת בכיכר, בשל העובדה כי היא מוכרת מכשירי mp4 'לא כשרים'. אתמול הפגינה קבוצה אברכים מול חנות 'גרינטק' ברחוב מלכי ישראל. הדרישה: תפסיקו למכור סרטים 'טמאים' של 'גרובייס'.

דובר משטרת ירושלים, שמוליק בן-רובי, אישר ל'בחדרי חרדים' את דבר מעצרו של מאירוביץ'. "המעצר קשור באופן ישיר לחקירת העצור אלחנן בוזגלו. כנ"ל לגבי מעצרו של שמואל וויספיש. זה האחרון חשוד גם במעורבות בפעולות 'המשמרת' וגם בארגון פעולות אלימות כנגד בית העסק 'ספייס' בכיכר השבת".

האם מאירוביץ' משתף פעולה בחקירה?

"תשאל את עורכי הדין שלו".

האם, כמו וויספיש ובוזגלו, הוא יובא להארכת מעצר?

"אנחנו שוקלים את הנושא. נחליט על כך בהמשך היום".

באלו עבירות הוא חשוד בדיוק?

"האיש חשוד במעורבות בעבירות מגוונות. בינתיים אנו שומרים את המידע לעצמנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד