י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ראשי מוסדות החינוך לח"כים: הצילו!

תעלול מחוכם של משרד החינוך עלול להביא לקריסת החינוך החרדי. הדרישה פשוטה: רוצים תקציב? ספקו לנו רישיונות בניה ואישור מהנדס. ראשי המוסדות שלחו מכתב בהול לראשי ש"ס ו'יהדות התורה'

ראשי מוסדות החינוך לח"כים: הצילו!

"ממתינים להתייחסותכם. בתודה מראש". כך מסתיים מכתב קצר ולקוני למדי המחביא מאחוריו כמויות של דאגה ושעות רבות של נדודי שינה בעקבות תעלול מבריק של משרד החינוך. המכתב נשלח היום (ד) מאת ראשי מוסדות החינוך החרדיים. הנמענים: אלי ישי, משולם נהרי, יעקב ליצמן ומשה גפני.

מדובר בגזירה חדשה של משרד החינוך, שתחול החל משנת הלימודים הבעל"ט. ההוראה הינה מיוחדת למוסדות החינוך החרדיים, ותוכנה הוא כדלהלן: על כל מוסד חינוכי המקבל תקצוב כזה או אחר, להמציא לפקידי המשרד את רישיונות הבניה ותצהיר מהנדס אודות בטיחות המבנה. וכידוע, לא רבים הם המוסדות במחוזותינו שיוכלו לדאוג ולו לאישור אחד.

פניה בהולה. המכתב שנשלח היוםצילום: פניה בהולה. המכתב שנשלח היום
פניה בהולה. המכתב שנשלח היום

מוסד אשר לא יעשה כן, ימצא עצמו באופן מיידי מחוסר תקציבים לחלוטין. יתרה מזאת, המוסד משולל הרישיונות ייתבע להחזיר את כל התקציבים שקיבל ממשרד החינוך בשנים האחרונות, רטרואקטיבית. משום מה, הקריטריון החדש חל אך ורק על מוסדות חינוך חרדיים ולא על מקביליהם החילוניים (ואולי בצדק. הלא הם מקבלים מבנים תקניים ולא נאלצים ללמוד בקרוואנים).

אתמול נערכה ישיבה רבת משתתפים עם היועצת המשפטית של משרד החינוך. בפגישה השתתפו הרבנים הבאים: אברהם יוסף לייזרזון, אייזיק גולדשטיין, יואב בן צור, אברהם פרידמן, יצחק גולדקנופף ושלמה ברילנט.

היועצת הבהירה בפגישה כי המשרד מוכן להעניק לכל מוסד החפץ בכך רישיונות זמניים. הרישיון יותנה בכך כי המוסד יחתום על תצהיר ולפיו אם בתוך 3 שנים לא יגיש את אישורי הבניה שלו, הרי שהוא צפוי להיסגר על מנעול ובריח. מוסד שלא יגיש אישורים או שלא יחתום על המזכר דלעיל, לא יזכה יותר לתקציבים ממשלתיים.

בעקבות הבהרת הדברים, שלח היום 'פורום ארגונים ומוסדות חינוך', המאגד את ראשי החינוך החרדי, מכתב בהול לחכי"ם החרדיים. במכתב מפורטת הגזירה המשונה בקצרה, ובצידה תרחיש האימים: "אם הוראה בעניין (ע"י הנהלת משרד החינוך) תתעכב מעבר ליומיים הקרובים, לא יהיה ניתן להזין את מערכות התשלומים בדבר תשלום חודש ספטמבר". דהיינו, תיעצר כליל חלוקת המשכורות החל מהחודש הבא.

על המכתב חתומים האישים הנכבדים שהשתתפו בפגישה. אחד מהם אמר היום ל'בחדרי חרדים': "מדובר באמת במנהרה ללא מוצא. הגורמים המתנכלים לנו תדיר רק משפרים את המצאותיהם, ואנחנו נותרים חסרי מענה. אני לא בטוח שהחכי"ם באמת מפנימים את עומק הבעיה הקשה. זו זעקת 'הצילו'".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד