ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בלעדי: פוצצה ישיבת משרד החינוך והחרדים

'ועדת צרפתי' קיימה אתמול את ישיבתה החמישית וככל הנראה גם האחרונה. ראשי החינוך החרדי מאשימים: משרד החינוך מתנכל לנו, ורוצה למנוע את פתיחת שנת הלימודים בחינוך החרדי. פרסום ראשון

בלעדי: פוצצה ישיבת משרד החינוך והחרדים

ישיבה שנערכה אתמול (א), בה השתתפו אנשי משרד החינוך וראשי מערכות החינוך החרדי – התפזרה לאחר 'פיצוץ'. בישיבה דנו המתכנסים בדרישת משרד החינוך מהמוסדות החרדיים לספק רישיונות בנייה ואישורי מהנדס למבנים שברשותם כתנאי להמשך קבלת תקציבים מהמדינה.

כידוע, מדובר בגזירת-מוות לחינוך החרדי, שרבים ממוסדותיו ממוקמים במבנים סוג ג' שלא קיבלו אישור מעולם. לדברי גורם בכיר באחת הרשתות החרדיות, דרישות משרד החינוך מהוות "גזילת כבשת הרש לאור היום תוך שימוש בכסות החוק והתקנון".

מצד ראשי המוסדות התעוררה התנגדות עזה, ואלו פעלו בכל הדרכים להעביר את רוע הגזירה. משרד החינוך מצידו, הקים את 'ועדת צרפתי' ועדה פנימית בראשות מנהל מינהל הפיתוח במשרד החינוך – יגאל צרפתי. הועדה אמורה היתה לפעול ליישוב חילוקי הדעות עם ראשי החינוך החרדי, החברים בועדה.

סערה. המכתב שנשלח היוםצילום: סערה. המכתב שנשלח היום
סערה. המכתב שנשלח היום

עד עתה לא הושגו הישגים שניתן להתפאר בהם באמצעות דיוני הועדה. בדיון החמישי, שנערך אתמול, התעוררו ויכוחים קשים וחילופי הצעקות נשמעו למרחוק. לטענת ראשי החינוך החרדי, מציבת הקשיים היא היועצת המשפטית של משרד החינוך, דורית מורג.

במכתב (נוסף) ששלחו היום ראשי המערכות לראשי ש"ס ויהדות התורה, הם מבקשים בשנית את התערבותם המיידית, וקובעים: "הגב' דורית מורג גילתה לאורך כל הדיונים גישה עוינת ומתנכרת. ההתנגדות שלה גרמה לפיצוץ הישיבה ולסתימת הגולל על עבודת הועדה".

במכתב (המצורף, בפרסום ראשונה) מאשימים ראשי החינוך החרדי את משרד החינוך ובעיקר את היועצת המשפטית בתהליך 'דה לגיטימציה' שנועד להציג אותם כעבריינים. בנוסף, הם מאשימים את היועצת בעיכוב רישיונות למוסדות חינוך בטענות ותואנות שונות ומשונות.

מה יהיה סופה של הפרשה החמורה והמאיימת? איש אינו יודע. גורם בכיר המעורב בנושא דווקא מעודד קמעה, ומזווית בלתי צפויה. "שרת החינוך תמיר וצוותה", הוא אומר, "מנסים כל העת להציק לחרדים ולרדת לחייהם. אם זה בדרישות שונות ומשונות, ואם בחיתוך תקציבים. דווקא מסיפור רישיונות הבניה הם ייסוגו בסופו של דבר. פשוט מאד, לא מדובר בהצקה, אלא בחיסול טוטאלי של החינוך החרדי. ואת זה היא כבר לא יכולה לעשות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד