ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הדיל: בית שמש לש"ס תמורת 'בלוק'

על רקע קרע חמור בין דגל לליצמן, מסתמן סיכום על 'בלוק' אגו"י-ש"ס בנושא הקצבאות, תמורת תמיכה באבוטבול. הפגישות המכריעות: ליצמן-ישי וליצמן-ועקנין. ישי לליצמן: "אתה מייצג 3 חכי"ם, בקושי"

פגישה מכרעת. ליצמן וישי
פגישה מכרעת. ליצמן וישי

ראשות עיריית בית שמש תלך למועמד ש"ס, אבוטבול, תמורת שיתוף פעולה בין אגודת ישראל לש"ס בנושא קצבאות הילדים, כך חשף היום (ג) העיתונאי מני גירא ב'קול החרדי'. הבוקר התקיימה פגישה בין ח"כ יעקב ליצמן ליור ש"ס, השר אלי ישי, בה סוכמו עיקרי הדברים האמורים.

בפגישה ביקש ליצמן מישי לשתף פעולה עם יהדות התורה בנושא קצבאות הילדים. קרי: הקמת בלוק משותף שלא ייכנס לממשלה עתידית - בין אם תהיה בראשות אחד ממועמדי קדימה ובין אם תיבחר בבחירות - ללא השבת קצבאות הילדים או חלקם.

קלף מיקוח בלבד. ישעיהו ארנרייךצילום: קלף מיקוח בלבד. ישעיהו ארנרייך
קלף מיקוח בלבד. ישעיהו ארנרייך

ישי השיב לליצמן בספק רב משני טעמים. ראשית, בין כה וכה הוא לא מתכוון לחזור על טעותו ולהיכנס לקואליציה הבאה ללא הסכמה ברורה על הקצבאות. שנית, אמר ישי ליושב מולו, "אתה מייצג בקושי (פרוש לא ממש נחשב) שלושה חברי כנסת. כיוון ששלושת החכי"ם של דגל התורה לא מקבלים הוראות ממך".

(דבריו האחרונים של ישי מעוגנים היטב במציאות. הקרע הקטן בין דגל לאגודה הולך יותר ויותר לקראת מה שנראה כפילוג מוחלט בכל הדרגים. הרקע: המריבה על השליטה בחינוך העצמאי. במכתב ששיגר מזכ"ל אגודת ישראל, חנוך זייברט, לדגל התורה הוא איים בפילוג מוחלט. העסק התחמם עוד יותר כשגפני, בראיון ל'שעה טובה', אמר: "קיימים בתוכינו 'מוסרים' שהולכים למשרד החינוך ופוגעים בחינוך העצמאי", כשהוא מכווין למהלך המבריק של הסיעה המרכזית בנושא בעלי זכות החתימה.)

יכול לחייך. אבוטבול עם הרב יוסףצילום: יכול לחייך. אבוטבול עם הרב יוסף
יכול לחייך. אבוטבול עם הרב יוסף

ליצמן השיב לישי בצורה נחרצת. גם ללא תמיכת דגל התורה אלך עימכם לבלוק בנושא הקצבאות, אמר. בשלב זה עבר ישי לפסים עניינים והודיע לליצמן על מוכנות עקרונית מבחינתו בנושא, אך תמורת דיל. ויתור מוחלט של ליצמן בנושא בית שמש. קרי: הסרת מועמדותו של ישעיהו ארנרייך לראשות העיר ותמיכה במועמד ש"ס, משה אבוטבול.

ליצמן, שלא ממש הופתע לשמע הדרישה, הבטיח לבדוק את הדברים ולחזור עם תשובה. ישי מצידו, יעלה את הסיכום לפני מנהיג ש"ס, הגר"ע יוסף, בכדי לקבל את אישורו. יצויין, כי הערכות מוקדמות דיברו על כך שהשמועות על מועמדות ארנרייך לראשות בית שמש הינם למטרות מו"מ בלבד.

במקרה או שלא, אתמול התקיימה פגישה בין ח"כ ליצמן לבין ראש עיריית בית שמש, דני ועקנין. הפגישה התקיימה בלשכתו של ח"כ רובי ריבלין בכנסת. ליצמן מצידו העלה טענות קשות כלפי התנהלותו של ראש העיר בכל הקשור לציבור החרדי. ועקנין תקף את ליצמן על מועמדות ארנרייך ש"פגעה בו קשות", כדבריו.

לאחר דין ודברים ממושך בין השניים, הודיע ליצמן לועקנין חד-משמעית: קיימים 25 כיתות שאמורות לעבור לציבור החרדי ואתה מעכב אותם. תעביר אותם ליעדם, ואחר כך נראה מה לגבי התמיכה או אי התמיכה בהמשך כהונתך. ועקנין התעקש על תמיכה פומבית במועמדותו עוד קודם להעברת הכיתות. ליצמן, כדרכו, נתן את המילה האחרונה: "תן לנו את מה שמגיע לנו, ואחר כך נראה הלאה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד