ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"שינויים בחינוך העצמאי? רק בהסכמת דגל"

מאיר פרוש וחנוך זייברט נפגשו היום, במסגרת סידורים אחרונים לפני חתימה על תמיכה רשמית של 'המרכזית' במועמדותו. בנושא החינוך העצמאי הודיע פרוש: "כל שינוי – רק בהסכמת דגל". פרסום ראשון

רק בהסכמה. חנוך זייברט (צילום: שוקי לרר)
רק בהסכמה. חנוך זייברט (צילום: שוקי לרר)

פגישה נוספת במסגרת הרומן המחודש בין שלומי אמונים לסיעה המרכזית. היום (ג) אחר הצהריים התקיימה פגישה בבית אגודת ישראל (רח' פרס 2, ירושלים) בה נכחו שניים: המועמד לראשות העיר, מאיר פרוש ונציג הסיעה המרכזית, חנוך זייברט.

בפגישה, שנערכה כעוד ישיבת הכנה לחתימה רשמית על הסכם (ותהיה כזו), עלו גישושים ראשונים באשר לעתיד, הקרוב והרחוק. בעוד פרוש מתעניין עד כמה תהיה נחרצת תמיכת הסיעה המרכזית (וכמובן, עיתון המודיע) במועמדותו, העלה זייברט נושאים עניינים הקשורים דווקא ליום שאחרי.

נציג הסיעה המרכזית הציג בפני פרוש את כל הבעיות דורשות הפיתרון הנוגעות לחסידות גור בירושלים. מדובר בעיקר בשורת בעיות שהתעוררו בכל הקשור להעברת קרקעות כאלו ואחרות לטובת החסידות, מתן אישורי בנייה ופיתרון בעיות שכבר נוצרו עקב אישורים חסרים בכמה מקומות.

מכווין לאוזניים ליטאיות. מאיר פרושצילום: מכווין לאוזניים ליטאיות. מאיר פרוש
מכווין לאוזניים ליטאיות. מאיר פרוש

דרישות שעלו בעבר, בהם היתה תלויה תמיכת הסיעה המרכזית בפרוש, כבר נפתרו. על רקע זה התקבל האישור העקרוניבתחילת השבוע על תמיכה רשמית במועמדותו. העניין העכשווי: גובה להבות התמיכה במאיר פרוש. אלו ינותבו כלפי מעלה או כלפי מטה על פי שביעות הרצון 'למעלה' מתגובת פרוש לרשימת הבקשות שהועברו.

בהמשך הפגישה, כשתם הדיון בעניין ירושלים, העלה הנציג הגוראי את עניין החינוך העצמאי (זייברט, כידוע, משמש 'עוזרו' של לייזרזון בחינוך העצמאי). עוד לפני שהוגשה לשולחן רשימת הדרישות וטיוטות הסיכום, עצר אותו פרוש והודיע לו חגיגית: "עד כמה שזה תלוי בי, לא יבוצע שום מהלך בחינוך העצמאי ללא הסכמת דגל התורה".

ההצהרה המפתיעה משנה במעט את מאזן האימים 50/50 שנוצר בתוך הארגון מאז המהלך המבריק של אנשי הסיעה המרכזית במשרד החינוך שקיבע את המצב וקבע כי המנהלים בפועל הם לייזרזון ובוימל. פרוש לא שיחרר אותה ללא מחשבה. הוא מכווין בסך הכול למה שצפוי להתרחש עוד יומיים.

ביום חמישי הקרוב צפויה להתכנס 'המזכירות הארצית' של דגל התורה. בישיבה תיקבע זהותו של מי שיוצב כממלא מקום ראש עיריית ירושלים תחת פרוש (הזכות מגיעה לתנועה על פי ההסכם המפורסם משנת תשס"ג). בנוסף, יחליטו הנוכחים על היחס לפרוש ולמועמדותו ועל דרישות התנועה בתמורה לתמיכה מלאה וברורה.

פרוש לא לוקח סיכונים ומשחרר את ההצהרה הזו, בידיעה שתעשה את דרכה לאוזניים הנכונות. שלא תהיה טעות. במחנה פרוש לא רואים את אנשי דגל יוצאים לרחובות ותולים שלטי בחירות שלו, אך מצב בו ההתייחסות בביטאון התנועה למועמדות יהיה מינורי, יכול ליצור מצב מסוכן ובלתי רצוי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד