י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

היועה"מ: לא תיפתח חקירה נגד נהרי

הודיע כי לא קיימת תשתית ראייתית לפתוח בחקירה כנגד השר בפרשת ה'שבע ברכות' לבתו, שמומנה על-ידי עמותת 'צהר'. "השר פעל אמנם להעברת תקציבים לנוער מנותק בציבור החרדי, אך לא באופן ישיר"

צדיק מצרה נחלץ. ח"כ משולם נהרי
צדיק מצרה נחלץ. ח"כ משולם נהרי



היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע אמש (ד) לעורכי הדין של עמותת אומ"ץ כי החליט, על דעת פרקליט המדינה, לקבל את עמדת המשטרה, לפיה לא קיימת תשתית ראייתית לפתיחת חקירה פלילית בפרשת הסעודה לכבוד חתונת בתו של נהרי שמומנה על ידי עמותת צהר. כך מדווח 'כלכליסט'.

הבדיקה הראשונית בוצעה לבקשת עמותת אומ"ץ, לאחר שבסוף חודש אוקטובר 2007, ערך השר משולם נהרי סעודת 'שבע ברכות' במלון 'נובוטל' בירושלים לבתו. החשד היה כי האירוע מומן על ידי צהר, עמותה העוסקת בהשבת נערות שנפלטו ממסגרת החינוך החרדי, וכי חברי סיעת ש"ס, ובייחוד השר נהרי, פעלו ואף הצליחו להשיג תקציבים מקופת המדינה עבור עמותה זו, למרות שהמדובר בעמותה שאיננה פועלת בהתאם לחוק העמותות.

הדבר העלה חשד כי השר נהרי פעל בניגוד להוראות חוק שירות הציבור (מתנות), תש"ם-1979, וכן חשד לפעולה בניגוד עניינים או לקבלת טובות הנאה על ידו בקשר לפעילותו כשר.

היום קבע היועץ המשפטי, כי אף שוועדת האתיקה של הכנסת קבעה בהחלטתה, כי היא רואה במימון ה'שבע ברכות' משום קבלת טובת הנאה אסורה במישור האתי מצד השר נהרי, השתכנעה ועדת האתיקה, כי "המניעים שעמדו ביסוד החלטתו של השר נהרי לקיים את אירוע שבע הברכות מטעם עמותת צהר היו בתום לב, ומתוך רצון כן לקדם את המטרות הציבוריות החשובות של העמותה, ומטרות אלו בלבד".

בהחלטתו של היועץ נכתב עוד: "הבדיקה המשטרתית העלתה גם, כי השר נהרי פעל אמנם לקידום העברת תקציבים לנוער מנותק בציבור החרדי, אך לא נמצאה כל העברה תקציבית ישירה לעמותת צהר, על-ידי משרד האוצר או משרד החינוך, אלא רק לרשויות המקומיות. ממצאים אלו תואמים את גירסתו של השר בפני ועדת האתיקה של הכנסת".

מקור: כלכליסט

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד