י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ח"כ מלכיאור עם המיסיון

היה הנואם המרכזי בעצרת בה שותפים אירגונים מיסיונרים בנורבגיה: ח"כ הרב מיכאל מלכיאור. מלכיאור בתגובה לצעדו החמור: "זהו האירוע המרכזי של ארגוני הידידות למען ישראל"

דידידות בלבד. מיכאל מלכיאור
דידידות בלבד. מיכאל מלכיאור

תחת הכותרת "חגיגת היובל הגדולה" מתכוונת שורה של ארגונים מיסיונריים לקיים אירוע גדול ומרכזי ביום רביעי ג' באלול באוסלו, בירת נורבגיה. עם הארגונים החתומים על ההזמנה לקיום הכנס נמנים, באופן גלוי ורשמי: ארגון המיסיון הנורבגי לישראל, הארגון המיסיונרי המובהק 'המילה וישראל' ושני ארגונים נוספים המזוהים עם המיסיון.

יו"ר יד לאחים, הרב שלום דב ליפשיץ, שחשף השבוע את ההתארגנות, הציג פניות רבות מצד יהודים שומרי מצוות בנורבגיה, המתייחסים בחומרה רבה לאירוע המתוכנן כמו גם לשיתוף הפעולה התמוה והמקומם לו זוכים הארגונים המיסיונריים, מצד שורה של גורמים רשמיים ובראשם משרד החוץ הישראלי וח"כ הרב מיכאל מלכיאור שעומד להיות הנואם המרכזי באירוע.

"למרבה הצער", נאמר באיגרת מיוחדת ששיגר המרכז למאבק באנטישמיות בנורבגיה אל יו"ר יד לאחים, אנו עדים למצב של שיתוף פעולה במסגרת משותפת בין גורמים יהודים וגורמים מיסיונריים. שיתוף פעולה המקשה על גילוי הפעילות המזיקה והבלתי כשרה. במקרה המתואר כאן, היהודים המעורבים המשתפים פעולה עם המיסיונרים כדי לאסוף כספים שחלקם מופנה למטרות כשרות וגלויות וחלקם נסתר מהציבור ופחות כשר".

המרכז מתריע כי "תמיכה צנועה יחסית במטרות כשרות ולגיטימיות אינה אלא הפיתיון לתורמים תמימים שמירב כספם מופנה להמרת יהודים על דתם".

ח"כ הרב מיכאל מלכיאור העביר השבוע את תגובתו הכתובה לעצם הופעתו במקום. מלכיאור כותב: "האירוע המדובר הנו האירוע המרכזי של ארגוני הידידות של מדינת ישראל, הכולל גם את הקהילה היהודית. על כן נעניתי לבקשת הארגונים להופיע כנואם המרכזי בערב ההצדעה המדובר".

יו"ר יד לאחים, שאף שיגר למלכיאור מכתב מחאה בנושא, תמה על תגובתו: "וכי טחו עיניו מראות את הנזק הרב והלגיטימציה ששואב המיסיון כתוצאה מהשתתפות אדם בדמותו באירוע שהוא עצמו אינו מכחיש כי הוא מאורגן בידיהם? ברור שעצם ההופעה שלו באירוע, קל וחומר כנואם מרכזי, תנוצל על ידי המיסיון כמנוף להמשך פעילותו ההרסנית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד