ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הגרי"ש אלישיב הורה: לבטל את הישיבה

בכירי 'דגל התורה' התכוננו לישיבת המזכירות שתוכננה להיום בשעה 19:00. הדיון המוניציפאלי היה אמור להתמקד בהתמודדות בירושלים. הוראת הגרי"ש אלישיב הקפיאה הכל. ההכרעה הועברה לרח' חנן

הוראה. הגרי"ש אלישיב בביתו
הוראה. הגרי"ש אלישיב בביתו

הפתעה לא נעימה ובלתי צפויה. מנהיג 'דגל התורה', הגרי"ש אלישיב, הורה לבטל את ישיבת מזכירות הסיעה שתוכננה להתכנס היום (ה) בערב בבית דגל התורה בבני ברק. כך חשף העיתונאי מני גירא ב'קול החרדי'. הכינוס אמור היה לעסוק בנושא הבחירות המוניציפאליות הקרובות.

הצמרת תפרה לעצמה חליפות, העסקנים הצעירים ציפו לקידום, ובמשך שבועות התכוננו כל המי ומי לישיבה המכריעה. על הפרק: אשרור מועמדתו של יעקב אשר לראשות עיריית בני ברק, ובחירת ממלא מקום לפרוש בירושלים, כשהמועמד המוביל הוא ראש עיריית ביתר עילית לשעבר, יצחק פינדרוס.

ההכרעה נדחתה. מקלב, רביץ וגפני עם הגרי"ש אלישיב (צילום ארכיון)צילום: ההכרעה נדחתה. מקלב, רביץ וגפני עם הגרי"ש אלישיב (צילום ארכיון)
ההכרעה נדחתה. מקלב, רביץ וגפני עם הגרי"ש אלישיב (צילום ארכיון)

במקביל, קידם ח"כ אברהם רביץ את עמדתו הידועה: פרוש צריך לוותר על התמודדותו ולתת לאורי לופוליאנסקי להמשיך לשבת בכס ראש העיר קדנציה נוספת. המשמעות: אי-כיבוד הסכמים פעם נוספת. רביץ, שאומר את הדברים באופן פומבי, פעל רבות בכדי שעמדתו תתקבל כעמדתה הרשמית של 'דגל התורה'.

בתוככי הסיעה נשמעו קולות הסכמה עם הרעיון הנפלא, אך גפני ואנשיו בלמו אותם (צפוי לאחר הכוויה שממאנת להגליד מביתר). זה האחרון אף הודיע קבל עם ועדה: "אנחנו מכבדים הסכמים, ויהי מה". על רקע הדברים האלו ועוד, ציפו בסיעה לישיבה סוערת ומרתקת במיוחד.

כאמור, באופן מפתיע יצא מסר ברור מבית הגרי"ש אלישיב. בטלו את הישיבה מיידית, הודיעו מהבית ברח' חנן, וכל ההכנות והתוכניות הוקפאו. בשבוע הבא יעלו בכירי דגל (קרי: חברי הכנסת והנציגים המקומיים הבכירים) לבית הגרי"ש ויציגו את עמדתם האישית בזה אחר זה. ההחלטה הסופית תתקבל שם, ורק שם.

רשמית, טוענים בדגל התורה כי הישיבה בוטלה בשל אי-יכולתו של לופוליאנסקי להשתתף בה. לדבריהם, עוד אתמול הודיע ראש עיריית ירושלים כי בשעה המתוכננת הוא אמור לנהל ישיבת עירייה ובשל כך, ולא בגלל כל סיבה אחרת, בוטלה הישיבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד