י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מנכ"ל חדש להצלה ישראל: ישראל צ'ישינסקי

פרסום ראשון: מנכ"ל הצלה ישראל, שמשי גרוסברגר, מסיים את תפקידו, במקומו ייכנס צ'ישינסקי. האבסורד: העיתונות עודכנה במינוי עוד לפני גרוסברגר עצמו. כתב 'בחדרי חרדים' היה זה שגילה לו

זה נכון אבל לא רשמי. צ'ישינסקי (צילום: הגולש LMNT)
זה נכון אבל לא רשמי. צ'ישינסקי (צילום: הגולש LMNT)



במסגרת השינויים ב'הצלה ישראל' מתכננים בארגון, בין השאר, את החלפת המנכ"ל. אלא שהדבר לא מתבצע, ככל הנראה, בדרך הרגילה. מנכ"ל הצלה ישראל הנוכחי, שמשי גרוסברגר, הופתע לשמוע על סיום תפקידו מכתב 'בחדרי חרדים'.

העניין כולו החל בהודעה לעיתונות שנשלחה מטעם הארגון. בהודעה מדוּוחים העיתונאים על מינויו של הרב יעקב ישראל איפרגן ('הרנטגן') לנשיא הצלה ישראל במסגרת נטילת החסות על הארגון ומימון פעילותו, ומפורטים דברי הרב בישיבה בה הוחלט על מינויו.

לא הודיעו. גרוסברגר, צצילום: לא הודיעו. גרוסברגר, צ
לא הודיעו. גרוסברגר, צ'ישינסקי ודוקי גרינוולד (צילום: הגולש LMNT)




בסופה של ההודעה, מגיעה השורה שעוסקת בעיקר. "כמנכ"ל 'הצלה ישראל' מונה הרה"ח ר' ישראל מרדכי צ'ישינסקי, בעל ניסיון רב בניהול מערכות חסד, מי שייסד וניהל את עמותת 'רפואה ושמחה'", לשון ההודעה. צ'ישינסקי, חסיד גור, היה זה שתיווך בין הרב איפרגן ונוחי דנקנר לארגון.

הרמנו טלפון לשמשי גרוסברגר, מנכ"ל הארגון הנוכחי, וסיפרנו לו על תוכן ההודעה. האיש הופתע, והכחיש את הדברים: "לא ידוע לי ולא הודיעו לי על דבר כזה. כרגע אני משמש כמנכ"ל ולא שמעתי מאף אחד על כיוון אחר".

אם כן, מהו תפקידו של צ'ישינסקי?

"הוא האיש שתיווך בין הארגון לבין הרב איפרגן. הוא משמש אולי כ'מנהל על', לא כמנכ"ל".

פנינו, אם כך, לגורמים המעורבים. אולי זו רק טעות סופר.

ישראל מרדכי צ'ישינסקי, האם אתה משמש כמנכ"ל הצלה ישראל או לא?

"בעיקרון התשובה היא כן, אם כי אני לא רוצה לאשר זאת רשמית. זה יקרה סופית השבוע. עוד לפני המינוי יש עוד כמה דברים לסדר בתוך הארגון ואחר כך זה יקרה".

יו"ר הצלה ישראל, דוקי גרינוולד, רוקד על כל החתונות. "כרגע שמשי הוא המנכ"ל, בעוד זמן קצר צ'ישינסקי יהיה המנכ"ל. פשוט מאד".

מה יקרה עם שמשי?

"שמשי הוא מתנדב מסור ומוערך מאד בארגון. הוא יועבר לתפקיד אחר, אל תדאג לו".

למה שמשי היה צריך להתבשר על כך ממני?

"הוא יודע מזה".

מדוברות הצלה ישראל נמסר בתגובה: "אין כל כוונה לפגוע במעמדו ובתפקידו של שמשי גרוסברגר. הוא ימשיך בתפקידו כמנכ"ל המתנדבים הארצי. ישראל צ'ישינסקי יטפל בניהול הכספי השוטף של הארגון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד