י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עכשיו זה רשמי: בני ברק מתפלגת

הכלל חסידיים בבני ברק החליטו: הולכים בנפרד. מכה קשה להתארגנות: חסידות צאנז פרשה. הערב - הצבעה מכרעת במועצה. הכלל-חסידית: "נקבל 4 מנדטים". המרכזית: "הם יתפוררו"

מתפצלים. נציגי החצרות בכינוס הראשון
מתפצלים. נציגי החצרות בכינוס הראשון



היה צפוי, אבל מרתק גם כך. נציגי החסידויות הקטנו בבני ברק החליטו באופן סופי על ריצה במסגרת מפלגה חדשה בבחירות הקרובות לעיריית בני ברק. ההחלטה נפלה לאחר נתק מוחלט בין ההתאגדות הכלל-חסידית לבין פלגי יהדות התורה האחרים, ובראשם הסיעה המרכזית.

ההחלטה נפלה ביום ב' האחרון. נציגי החסידויות בבני ברק התכנסו על מנת לדון בפריימריס הפנימיים שנקבעו לי"ז אלול. כמקובל, הדיון גלש והפך לוויכוח סוער בדבר ריצה משותפת או נפרדת מיהדות התורה. בתוך זמן קצר הסכימו כמעט כולם – הולכים בנפרד.

היום (ה) בערב תתקיים בבני ברק, על פי הוראת משרד הפנים, ישיבה בה חייב כל חבר עירייה להצהיר על השתייכותו בבחירות הקרובות. לציבור הכלל-חסידי יש כיום שלושה חברי מועצה – שלמה קוסטליץ (נדבורנא), יהודה מרמורשטיין (סערט וויז'ניץ) ומאיר מושקוביץ (צאנז).

הכלל-חסידית ספגה השבוע מכה קשה, כשחסידות צאנז החליטה על התאגדות מחדש עם הסיעה המרכזית, ובכך היא בעצם יצאה מההתארגנות החדשה. כך שנציגם, מושקוביץ, יודיע הערב על השתייכות ל'סיעה התורתית' (יהודות התורה) בבחירות הקרובות. גם חסידות דארג לא תיכלל בהתארגנות.

מתוך שני הנציגים שנותרו, מרמורשטיין וקוסטליץ, רק אחד יודיע בוודאות על הליכה נפרדת. מדובר במרמורשטיין, שיושב בעירייה בזכות עצמו, ואינו מחויב לאיש. הנציג השני ומוביל המהלך, שלמה קוסטליץ, יושב על משבצת של הסיעה המרכזית, ובשל כך עדיין לא ברור מה יודיע הערב. אם כי, ובזאת אין ספק, הוא יתמודד במסגרת הרשימה החדשה.

למאי נפקא מינא? לדיני ממונות. ההצבעה שתתקיים הערב לא מחייבת את המצביע להתמודד במסגרת הסיעה עליה הצהיר, אך היא מעבירה את תקציב הבחירות שלו, בסך 170,000 שקלים לסיעה המוצהרת. בכלל-חסידית לא שוללים את האפשרות שקוסטליץ יודיע על השתייכות למרכזית ובכך יוותר על הסכום, ובלבד שלא להתעמת עמם גם בנושא זה.

גורם בכיר בהתאגדות הכלל-חסידית אמר היום לכתב 'בחדרי חרדים': "הלחץ שמפעילים אלו שפועלים כנגדנו (בהתייחסו למהלך של צאנז – ש.מ.) דווקא מעודד אותנו. הבכיר שבהם אמר עלינו 'אנחנו לא סופרים אותם', אבל הפאניקה שלהם מוכיחה שהם סופרים גם סופרים".

כמה מנדטים יהיו לכם, להערכתכם?

"ארבעה, לפחות".

בחלונות הגבוהים של הסיעה המרכזית מתייחסים בביטול מוחלט להצהרות. "יש עוד זמן עד הבחירות ועד הגשת הרשימות", אומר גורם בכיר שם. "ההתארגנות הזו בנויה על מחלוקת ועל אינטרסים אישיים של כמה מהחברים. אין להם דבק מאחד ולכן הם יתפוררו ולא יקבלו גם לא מנדט", פוסק הבכיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד