י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

לייקווד: תלמידות בחוץ? אין לימודים!

הרבנים וראשי הישיבות בלייקווד מעכבים את פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר התיכוניים לבנות. הסיבה: 6 בנות עדיין לא התקבלו בבתי הספר של הקהילה. עד שהבעיה לא תיפתר - בתי הספר יישארו סגורים

רחוב בלייקווד. צילום: VIN
רחוב בלייקווד. צילום: VIN

הוראה שניתנו לפני מספר שנים הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן, בנושא הסמינרים לבנות, מעכבת את פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר התיכוניים לבנות בלייקווד שבניו-ג'רסי.

הלימודים בוטלו בכל בתי הספר התיכוניים לבנות, לאחר ששש בנות מקהילת לייקווד לא התקבלו, מסיבות לא ידועות, בכל בתי הספר של הקהילה.

לאור זאת, פירסמו רבני העיר וראשי הישיבה 'בית מדרש גבוה' בליקווד, בראשות ראש הישיבה הגר"מ קוטלר, מכתב שפורסם ברחבי העיר, ולפיו חובה לציית להוראה של הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן, שדורשו כי יהיה מקום לכל תלמידה לפני פתיחת שנת הלימודים, וכי עד שהבעיה לא תיפתר בתי הספר יישארו סגורים.

ההודעה עליה חתומים הרבנים וראשי הישיבות של ליקוודצילום: ההודעה עליה חתומים הרבנים וראשי הישיבות של ליקווד
ההודעה עליה חתומים הרבנים וראשי הישיבות של ליקווד

התופעה של תלמידות הנותרות ללא מקום לימודים קיימת גם בשכונות החרדיות של ברוקלין ובקהילות הסובבות אותה. בתי ספר תיכוניים לא קיבלו בנות, ללא כל סיבה מוצדקת, ובנות לא מעטות נותרו ללא מקום לימודים.

עסקנים בברוקלין מאיימים לפרסם את שמות בתי ספר אלה , ואת שמות העומדים בראשם, עקב חוסר רגישותם. "בזמן שהקהילה שלנו כל הזמן עסוקה ב'צדקה' בכדי לדאוג לילדים יהודיים מכל העולם, מרוסיה ועד ארץ ישראל, כדי שיוכלו ללמוד בבתי ספר, אנו אומרים שהצדקה מתחילה בבית, קודם כל שיהיה מקום לכל ילד בקהילתנו", אמרו.

קישורים:
מקור: VIN
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד