ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הגר"ע והגראי"ל לצביקה כהן: לך הביתה

ההחלטה דרמטית: ראש עיריית אלעד צביקה כהן מסיים את תפקידו ולא יתמודד בבחירות. הגר"ע יוסף והגראי"ל שטיינמן תמימי דעים בנושא. ברקע: סכסוך עם הגר"מ מלכה, רב העיר הספרדי. כהן עצמו התאדה

זה נגמר. צביקה כהן
זה נגמר. צביקה כהן

ראש העיר אלעד מטעם ש"ס, צביקה כהן, סיים, ככל הנראה, את חייו הפוליטיים. כך חשף היום (ב) העיתונאי מני גירא ב'קול החרדי'. על פי הדיווח, בבתי שני הרבנים הקובעים, הגר"ע יוסף והגראי"ל שטיינמן, התקבלה החלטה שלא לאפשר לכהן להתמודד שנית.

הפיצוץ באלעד מתרחש לאחר שנים של סכסוכים ועימותים פנימיים בין ראש העיר לקבוצות רבות. למרבה הפרדוקס, בראש מתנגדיו עומד רבה הספרדי של העיר, הגר" מלכה, בעוד בראש תומכיו של כהן עומד הרב האשכנזי, הגרש"ז גרוסמן.

הטענות נגד תפקודו של כהן הם רבות, אך הטענה הבאה היא שגרמה להחלטת הרב שטיינמן. ראש העיר אלעד אינו מתייעץ כלל עם גדולי הדור, ואינו נשמע למסרים המועברים לו על ידם. הוא ממושמע רק לרב האשכנזי, הרב גרוסמן, שיחסיו עם חלק מהחצרות אינם תקינים בלשון המעטה.

גם לרב עובדיה יוסף דלפו עם הזמן לשונות רעות בעניינים כאלו ואחרים כנגד כהן. אך הוא לא שינה מהעמדה הש"סית הידועה ולפיה לא מחליפים נציג בלי סיבה של ממש. הסיבה הגיעה בשבת האחרונה.

אחד משרי ש"ס לחש על אוזנו של הרב את המידע הבא: צביקה כהן בונה מקוואות באלעד על פי פסיקות הרב גרוסמן כשיטת האשכנזים ולא כשיטות הספרדים. הגר"ע שמע, רתח עד מאד וההחלטה נפלה - כהן סיים.

לאחר הקואליציה האיתנה שנוצרה בין מנהיגי הספרדים והליטאים, נראה כי לכהן אין סיכוי יותר. האיש עצמו נעלם אתמול ומאז כל המאמצים להשיגו עלו בתוהו. (קיים דיווח לא מאומת על כך שהאיש נצפה הבוקר בעירו מכורתו, טבריה.)
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד