ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נין הגרי"ש אלישיב: פרוש 'סר מן הדרך'

פרסום ראשון: שמוליק אלישיב, פעיל מוכר ב'דגל התורה' ונינו של הגרי"ש אלישיב, הקים מטה בחירות מיוחד שמטרתו אחת: למנוע את בחירת מאיר פרוש לראשות ירושלים. "נעלה את ברקת אם יהיה צורך"

מטה מלחמה. שמוליק אלישיב
מטה מלחמה. שמוליק אלישיב

שאלת המועמדות החרדית לראשות עיריית ירושלים והפולמוס שסביבה מתקרבים לנקודת רתיחה. אנשי חצר הגרי"ש אלישיב הקימו מטה בחירות מיוחד שמטרתו המוצהרת אחת: למנוע בכל מחיר את בחירתו של מאיר פרוש לראשות עיריית ירושלים.

מקים המטה, שמוליק אלישיב (נינו של הגרי"ש), הודיע: "ההחלטה לפתיחת המטה הבשילה לאחר דיונים רבים בהם הוברר שחלק נכבד מהציבור החרדי אינו עומד מאחורי מועמדותו של מאיר פרוש לראשות העיר ירושלים, מהסיבה שאין לתמוך במי שפגע בגדולי ישראל", כך דבריו.

חילול הצילום: חילול ה
חילול ה'. מאיר פרוש

הוא הוסיף ואמר כי הסיבה המרכזית אינה פוליטית אלא במטרה "שלא יהיה חוטא נשכר". ומה עם ההסכמים המפורשים שנחתמו בעניין ירושלים? הנה התירוץ: "ההסכמים הפוליטיים שנחתמו מבעוד מועד שרירים וקיימים וכל מועמד מטעם אגודת ישראל לסיעותיה, יקבל את מלוא התמיכה". רק מה, "עם פרוש יש לנו בעיה", קובע אלישיב.

ומהי? הסיבה הפשוטה הבאה. כה דבריו: "מה נאמר לילדינו? שמי שהולך נגד גדולי ישראל במצח נחושה זוכה לתמיכה ולהצלחה? הרי זהו חילול השם ואבסורד שאין כמותו אשר יפורר את כל יסודות החינוך וההנהגה שעליה אנו חיים וקיימים. אנו בעד קיום הסכמים, אבל לפני זה אנו מקפידים ומחויבים בכיבוד גדולי ישראל".

מה המטה מתכוון לעשות? הרבה מאד. כמו למשל להריץ את אריה דרעי לראשות העיר ירושלים. "אם התמודדותו של דרעי לא תצא לפועל", אומר אלישיב בראיון מיוחד המשודר בשעה זו ב'קול החרדי', "נשים פתק לבן בקלפי ונעלה את ברקת. רק לא פרוש. פרוש הוא בבחינת 'סר מן הדרך' ולכן ההסכם מבוטל מעיקרו, כיוון שעצם בחירתו תהווה חילול ה'".

ב'שלומי אמונים' סירבו להגיב לדברים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 76 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד