י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דרעי: "אני רץ" • מה דעתכם?

אריה דרעי מודיע: "ההחלטה היא שאני מתמודד". הוא העביר בקשה ליו"ר ועדת הבחירות שיבדוק את חוקיות המהלך. ש"ס: נתמוך בדרעי. בית הגרי"ש: מחלוקת יח"צנים. ואתם הגולשים: בעד או נגד המועמדות?

המשפטנים יכריעו. אריה דרעי
המשפטנים יכריעו. אריה דרעי



עימות חזיתי. יו"ר ש"ס, ח"כ, שר הפנים ואסיר כלא מעשיהו לשעבר, אריה דרעי, החליט להתמודד בבחירות הקרובות על ראשות עיריית ירושלים. דרעי קיבל את ההחלטה לאחר התייעצויות רבות ו'ספינים' רבים שנזרקו לחלל התקשורת.

"התלבטתי, והתייעצתי עם גדולי ישראל, עם הרבנים שלי, ועם עורכי דין וצריך לקבל החלטה באיזשהו שלב. וההחלטה שאני מתמודד ושאני הולך במסלול המשפטי. כמובן שהצעד הראשון שעשיתי זה לבקש מהשופט. אם השופט ייענה לבקשתי אז אני רץ", כך אמר הבוקר (ג) דרעי בראיון לגלי צה"ל.

בש"ס טוענים כי למהלך ניתן אור ירוק מצידו של הרב עובדיה יוסף, מנהיג התנועה. בכירי ש"ס מדברים על תמיכה גורפת במידה והמהלך אכן ייצא לפועל. גם 'המטה לעצירת מאיר פרוש', בראשו עומד שמוליק אלישיב, הודיע כבר אתמול כי ייתן גיבוי מלא לדרעי.

לא ניתן לעצירה. מאיר פרושצילום: לא ניתן לעצירה. מאיר פרוש
לא ניתן לעצירה. מאיר פרוש




דרעי ביקר אתמול בשעות הבוקר בבית הגרי"ש אלישיב ושהה שם כדקה. חלק מאנשי הבית טוענים כי הגרי"ש נתן את תמיכתו למועמדות. עם זאת, גורמים אחרים בחנן 10 טוענים בתוקף כי הגרי"ש לא שוחח עם דרעי אף מילה בנושאים פוליטיים, וההודעות שהוציא נינו, שמוליק, אינם על דעתו או בידיעתו.

אריה דרעי שוחרר מכלא מעשיהו באמצע שנת 2002 והוא נושא עמו עונש קלון לתקופה של 7 שנים. הקלון אינו מאפשר לו להתמודד על תפקיד ציבורי, ולכאורה הוא לא יוכל להתמודד עד אמצע שנת 2009. אלא מה, החוק חוקק לאחר השחרור, ונשאלת השאלה האם הוא חל רטרואקטיבית או לא. הסוגיה הועברה ליו"ר ועדת הבחירות. גם אם זה ילך לקולא, ההשאלה תגיע, מן הסתם, תגיע להכרעת בג"צ בסופו של דבר.

מול דרעי עומדים כרגע שני מתמודדים עיקריים. ניר ברקת החילוני ומאיר פרוש החרדי. השאלה הגדולה היא, באם תאושר התמודדותו, מה יעשה פרוש. אחוזי התמיכה בהם צפוי לזכות דרעי גדולים בהרבה מאלו שיכול להביא מועמד אגדת ישראל.

גורמים במחנה פרוש טועני בלהט כי מועמדם נעול על המטרה כאילו היה טיל שיוט, ואף כוח בעולם לא יזיז אותו. למיקרופון הם אומרים את המשפט הפרווה הבא: "כרגע ההתמודדות של דרעי תלויה בהכרעה משפטית ולא פוליטית. כשזה יהיה רלוונטי נמסור את תגובתנו".

גולשי 'בחדרי חרדים' - הרימו את הכפפה וענו על השאלה: האם אתם תומכים בהתמודדות של אריה דרעי לראשות העיר ירושלים? (השאלה היא לגבי עצם הכרזת המועמדות).

בתגובתכם אנא ציינו תחילה בכותרת: 'בעד' או 'נגד'.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 236 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד