י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אריה, ראש העיר

שאלה אחת קשה: למה בחר דרעי לפרסם את דבר מועמדותו עוד לפני בדיקת ההיתכנות המשפטית ולא להיפך? • שמעון מירוני על המהלך המבריק של הנסיך שנבעט בגדול ויחזור בענק. לא, לא השנה • פרשנות

אלוף הקומבינות. דרעי עם ראש עיריית ירושלים לשעבר, אהוד אולמרט (צילום: שוקי לרר)
אלוף הקומבינות. דרעי עם ראש עיריית ירושלים לשעבר, אהוד אולמרט (צילום: שוקי לרר)

הנסיך לא שכח את החלום. בשבועיים האחרונים, וקצת יותר מזה, נשמעים ומופצים ללא הרף ידיעות וחלקיקי ידיעות על כוונתו של אריה דרעי לחזור לחיים הפוליטיים ולהציג את מועמדותו לראשות עיריית ירושלים.

היום בבוקר הוא הכריז על כך רשמית. והוסיף כי עקב בעיות משפטיות ידועות הוא נזקק לאישור משפטי באשר למועמדותו.

בלי להיכנס לעצם העניין, ומתוך אמונה עמוקה המסתמכת על עובדות היסטוריות, ברור שבמערכת המשפטית, או לפחות בדרגים העליונים שלה, הפסיקות וההחלטות ניתנות בהתאם לאג'נדה ולרצון. הווי אומר: החוק מתכופף בפני הצורך ולא ההיפך. והדברים ידועים.

גם בלי להיות משפטן ניתן להסיק, כפי שברור לרבים, כי דרכו של אריה דרעי לראשות עיריית ירושלים תיחסם באמתלה זו או אחרת. גם אם יקרה נס ויו"ר ועדת הבחירות יחליט על אישור המועמדות, הרי שהעתירות לבג"ץ כבר מוכנות ועומדות. ובשלב זה, דרעי זקוק לפלוגה עם נשק חם בכדי לכפות על העליון לאשר את התמודדותו.

קיימת אמנם אפשרות נוספת, אבל זניחה: הקליקה חוששת ממאיר פרוש הרבה יותר משהיא חוששת מאריה דרעי, ולכן יפעלו הגורמים הקובעים דווקא לאשר את ההתמודדות. אם כדי לגרום לפיצול במחנה החרדי ולהביא לעליית ברקת, ואם כדי לגרום לוויתור של פרוש עוד בטרם הבחירות.

על פי ההיגיון הבריא, היה צריך דרעי לבדוק קודם באופן חשאי האם התמודדותו אפשרית מבחינה משפטית, ואחר-כך לצאת לציבור עם ההכרזה. אלא שהוא עשה בדיוק את ההיפך. 'מקורביו' פמפמו לכלי התקשורת על 'התלבטות'.

השאלה פשוטה: מה גרם לאריה דרעי לצאת בכותרות עוד לפני הבדיקה המשפטית?

התשובה פשוטה עוד יותר: דרעי, כמו שרק דרעי יודע, הלך על רווח בטוח מכל הכיוונים. האופציה הסבירה: המועמדות תיפסל משפטית. הרווח מהפרסום והפטפטת: אריה דרעי קנה מועמדות בטוחה לראשות ירושלים בשנת תשע"ד.

האופציה הלא-סבירה: אריה מכלוף מנצח את 'המערכת' בגדול, ומתמודד באמת על ראשות העיר כבר עכשיו. הרווח: הנסיך חוזר בקול רעש גדול ובנקמה מתוקה.

ומעל הכול, אריה דרעי מאותת לכל מי שרוצה לשמוע וגם למי שלא: אני כאן. אני במשחק ומהיום תצטרכו להתחשב בי. בבחירות הבאות אני המועמד ולא אף אחד אחר.

למי מיועד המסר? בעיקר פנימה, לש"ס. זה לא סוד גדול שאלי ישי רועד מדרעי. הוא מעמיד אותו בצל ועצם קיומו מדגיש את העובדה שמלבד הצהרות פומפוזיות, אין לו הישגים. ישי כבר טווה תוכניות לאי אלו אנשים לקראת הבחירות הבאות בירושלים, כעת הכול מבוטל.

ובקיצור: דרעי הוא ראש העיר. המשפט הזה נכון, אם לא להיום, אז לשנת תשע"ד. ראש העיר שיבוא אחרי לופוליאנסקי, מי שלא יהיה, יצטרך להתחשב בעובדה הזו.

אריה-מכלוף דרעי, הנסיך שגורש, התחיל את קמפיין הבחירות שלו במהלך מבריק, כבר ארבע ומשהו שנים קודם ליום הבוחר. וכפי שכתב אותו טוקבקיסט אלמוני: דרע"י נוטריקון דרעי ראש עיריית ירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד