ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אלפים בהתכנסות יום ההילולא של הצדיק רבי משה אהרון פינטו זצוק"ל

במהלך הערב נשאו דברים לזכרו בניו הרבנים שליט"א. המעמד נמשך עד לשעות הקטנות והמאוחרות של הלילה

אלפים בהתכנסות יום ההילולא של הצדיק רבי משה אהרון פינטו זצוק"ל


אלפים מכל רחבי הארץ התכנסו אור ליום שישי, ה' באלול, ברחבת הציון הק' של הצדיק רבי משה אהרון פינטו זצוק"ל, בבית העלמין באשדוד לכבוד יום ההילולא בראשות האחים הרבנים הצדיקים רבי חיים שמעון פינטו שליט"א, רב העיר קריית מלאכי ונשיא מוסדות 'אוצרות חיים' - 'שובה ישראל' ורבי דוד חנניה פינטו שליט"א, נשיא מוסדות 'אורות חיים ומשה'.

במהלך הערב נשאו דברים לזכרו של בעל ההילולא זיע"א בניו הרבנים שליט"א, שהעלו דברים לזכרו הטהור והקדוש ועוררו את לב המתאספים לרגל חודש אלול והימים הנוראים הקרבים. בין האלפים שהתכנסו נמנו בני עלייה ובני תורה לצד ציבור בעלי בתים, שישבו דרוכים בצימאון ניכר במשך שעות מספר בהאזנה רצופה לדברי ההתעוררות ודברי התורה שנשאו הרבנים שליט"א.

לאחר מסכת הנאומים התאספו מאות משתתפים באוהל הק' לאמירת תיקון כרת שנמשכה כשעתיים תמימות. לאחר מכן נאמרו סליחות ותחנונים ברוב עם, מעמד שנמשך עד לשעות הקטנות והמאוחרות של הלילה.

הצדיק רבי משה אהרון פינטו זצוק"ל נולד לאביו רבי חיים פינטו השני זיע''א בעיר מוגאדור שבמרוקו ביום הושענא רבא. כבר בהיותו נער צעיר לימים נכרה בו אחת המידות האציליות ביותר – מידת הענווה. הוא היה צנוע ונחבא אל הכלים ואף פנה בראשית חייו ללימוד מקצועות פשוטים על מנת לפרנס את נפשו. אולם דעתו של אביו לא היתה נוחה מכך, ולכן במצוותו הקדיש את כל חייו קודש כליל לה'.

עוד טרם מלאו לו כ' שנים הסתגר בביתו ובמשך ארבעים שנה לא יצא ממפתן דלתו. בביתו ישב והגה בתורה מבוקר ועד ליל בתעניות ובסיגופים. בטרם החלה מלחמת העולם השניה אמר לו אביו שהוא רואה עבים שחורים מתקשרים מעל עם ישראל, ואכן כעבור פרק זמן קצר החלה השואה הנוראה. רבי משה אהרן כאב מאוד את השמועות המרות שהגיעו מגיא ההריגה ובעקבות כך הוסיף על סבלו ואנשים הקרובים אליו העידו כי במשך כל שנות המלחמה לא היה מסוגל להחליף את בגדיו מערב שבת לערב שבת.

רבים התדפקו על מפתן דלתו והשיחו בפניו את צרותיהם. ידוע היה כי כאב עד מאוד את כאבו של הזולת וביתו היה פתוח לרווחה לכל מרי הנפש, להם היה מאזין בקשב רב ובמאור פנים והיה למשיב נפש. בימיו התפרסם כי רבים נושעו מברכותיו. נסתלק לגנזי מרומים ביום ה' באלול תשמ"ה ונטמן בבית החיים באשדוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד