כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

מבוכה בבורו פארק: פלדר הפסיד

ר' שמחה פלדר, הנציג החרדי שהתמודד בפריימריס של המפלגה הדמוקרטית על מקום בבית הנבחרים של ניו יורק, הפסיד. תומכיו מצאו אשמים: מאדישות ועד מזג האוויר. כעת יתכן וירוץ בצורה עצמאית

ר' שמחה פלדר עם ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג. צילום: באדיבות VIN
ר' שמחה פלדר עם ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג. צילום: באדיבות VIN

מבוכה רבה שררה אמש (ג) בשכונת בורו פארק שבברוקלין, לאחר שנודעו תוצאות הפריימריס שהתקיימו במפלגה הדמוקרטית: ר' שמחה פלדר, הנציג החרדי שהתמודד בבחירות המקדימות על הזכות לייצג את המפלגה בבית הנבחרים של מדינת ניו יורק מטעם מחוז 21 - המחוז בו נמצאת השכונה - הפסיד בבחירות.

פלדר זכה בתמיכת 6994 מצביעים (37 אחוז מהקולות), בעוד יריבו העיקרי קווין פארקר זכה בתמיכת 9334 מצביעים (49 אחוז).

מדוע פלדר הפסיד? לכך מספקים הפרשנים סיבות שונות.

תומכיו של פלדר טענו, כי פלדר הפסיד בבחירות בגלל אדישות ועצלות הבוחרים החרדיים. "מתוך 11 אלף חרדיים בעלי זכות בחירה, הצביעו רק 4500. זו גם הסיבה שהפוליטיקאים שמתמודדים על התפקידים השונים באים רק למקומות כמו ויליאמסבורג ומקומות שהוכיחו תוצאות. הפוליטיקאים כבר למדו שבבורו-פארק אין תוצאות וחבל לבזבז את הזמן עליה", אומר אחד מפעיליו של פלדר.

אחרים מספקים סיבה נוספת להפסד: "פלדר שילם את מחיר ידידותו עם ראש העיר מייקל בלומברג ובגלל שבלומברג תמך בו במוצהר. אנשים לא אהבו את המעורבות של בלומברג במפלגה הדמוקרטית".

יש הטוענים שדווקא אי תמיכתו הגלויה של חבר בית המחוקקים דב הייקינד, היא שגרמה לכישלון, בעוד פרשנים אחרים מסבירים כי הוא נכשל בשל התערבותו בנעשה בחסידות סאטמר. "פוליטיקאי מנוסה כמוהו, שהצליח לשרוד את המחלוקות בין החסידויות בבורו פארק היה אמור לדעת שאסור לו להתערב במחלוקת שם", אומר אחד מהם.

ויש גם מי שמאשים את מזג האוויר: הגשם והרוחות שהיו ביום שלישי תרמו לכישלון.

ומה יעשה פלדר כעת?

מקורביו אומרים כי עדיין מוקדם להספידו. "הוא זכה ברוב הקולות של הציבור החרדי בשכונה ולולא מזג האוויר הסוער הוא מצליח להביא לקלפי גם את התומכים הלא יהודיים שהבטיחו את תמיכתם. פלדר יכול כעת להתמודד על המקום בבית הנבחרים ברשימה עצמאית בבחירות הכלליות שיערכו בעוד חודשיים. בקרוב נדע לאן פניו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד