ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

"ערבליך לאלעד? ברווז מארץ הברווזים"

כך מגדיר גורם בבית הגראי"ל שטיינמן את הדיווח ב'קול החרדי', כי ר' יוסי ערבליך הוא המועמד המוסכם לראשות אלעד. גורם בכיר ב'דגל': "לא היה ולא נברא". מנהלי 'הקול החרדי': קיבלו החלטה להכחיש

ר' יוסי ערבליך (צילום: הקול החרדי)
ר' יוסי ערבליך (צילום: הקול החרדי)

"ברווז מארץ הברווזים". כך מגדיר הלילה גורם בכיר בביתו של הגראי"ל שטיינמן את הדיווח ב'קול החרדי', כי העסקן הרפואי ר' יוסי ערבליך הוא המועמד המוסכם על הגראי"ל שטיינמן והגר"ע יוסף לראשות עיריית אלעד.

גורם בכיר ב'דגל התורה' הכחיש גם הוא את הדיווח ואמר: "לא היה ולא נברא, ואפילו משל לא היה". ואילו גורם בכיר מאוד בעיר הגיב, כשהוא מתגלגל מצחוק: "מי המציא את הידיעה הזו, מתבדחים על חשבון הרבסט..."

רצילום: ר
ר' יוסי ערבליך בשיחה עם הגראיל שטיינמן (צילום: בקול החרדי)

אולם הכחשות אלה לא מנעו ליל שימורים בעיר אלעד. קצת אחרי השעה 12:00 בלילה, כאשר הידיעה פורסמה על-ידי כתב ה'קול החרדי' מני גירא, פרצה מהומה רבתי בעיר.

ר' יוסי ערבליך, אחיינו של האדמו"ר מפינסק-קרלין ועסקן רפואי נודע, הגיע אתמול למשרד הפנים והעביר את כתובת מגוריו מרחוב מוהליבר בבני ברק לרחוב המאירי 14 באלעד. בכך החל מסעו האישי לכס ראשות העיר.

על פי הדיווח, הדיל בין ש"ס לדגל התורה יעבוד כך: ש"ס, שהחליטה להדיח את ראש העיר המכהן, צבי כהן, תוותר על ראשות אלעד לטובת ערבליך, אך תקבל את תפקיד המ"מ והסגן עם סמכויות מורחבות, בו יכהן אליהו פדידה, מחותנו של רב העיר הספרדי הרב מרדכי מלכה. 'דגל התורה' מצידה תתמוך ותצביע בעבור משה אבוטבול, מועמד ש"ס לראשות העיר בית שמש.

יוסי ערבליך נחשב לאחד מקורביו של הגראי"ל שטיינמן, ובד בבד שומר על יחסים מצוינים עם יו"ר ש"ס, אלי ישי, כמו עם רבים אחרים במערכת הפוליטית והרבנית בישראל.

סמכויות מורחבות? אליהו פדידה עם מחותנו, רבה של אלעדצילום: סמכויות מורחבות? אליהו פדידה עם מחותנו, רבה של אלעד
סמכויות מורחבות? אליהו פדידה עם מחותנו, רבה של אלעד

בדיקה שערך 'בחדרי חרדים' באשר לידיעה העלתה שורת הכחשות. גם הנפגע הראשי, צביקה הרבסט (צחוק מתגלגל לשמע הבשורה מפי כתב 'בחדרי חרדים'), אמר: "אם זו החלטה של גדולי ישראל, אני מכבד".

אולם למרות ההכחשות ב'קול החרדי' מתעקשים כי הידיעה נכונה.

לדברי מנהלי ה'קול החרדי', בבית הרב שטיינמן התקבלה החלטה - בעקבות החשיפה המוקדמת - להכחיש את הידיעה באופן גורף עד יום א' הקרוב, אז הייתה אמורה, לפי התכנית, לצאת הודעה רשמית בנדון, לאחר ישיבת מועצת חכמי התורה, שאמורה להתקיים ביום ראשון בשעה 8:30 בערב. לדבריהם, בשל הפרסום המוקדם של המועמדות, בית הרב שטינמן כועס ונבוך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד